Ръждата е кошмар за шофьорите. Рано или късно тя се появява на всяка кола. Именно поради тази причина всеки отговорен водач се опитва по всякакъв начин да отложи неизбежното.
Налага се, обаче, човек да знае не само как да защити корпуса, но и какво да прави, когато най-лошото вече се е случило с колата. Засега има три основни способа за противодействие на ръждата.
1. Малки петна ръжда
Драскотините - това са местата, където в огромното мнозинство от случаите започва "победоносното" действие на ръждата по каросерията на автомобила. Ако забележите навреме процеса на корозия и вземете подходящи мерки, можете да се спасите от огромно количество главоболие и най-важното - обемни даване на пари за последващи ремонти.
5 практични съвета за справяне със запотяването на прозорците в колата
Премахването на малки петна от ръжда изобщо не е сложно. За да направите това, "болното" място на корпуса се почиства с няколко вида шкурка, след което се поцинкова. После мястото се грундира, боядисва и лакира.
2. Големи петна от корозия
В такава ситуация силно се препоръчва да потърсите помощ от специалист. Ако обаче в гаража (на приятел, съсед, колега) има необходимите инструменти, а самият шофьор има подходящите умения, то тогава проблемът все още може да бъде решен самостоятелно. Мястото на корозията ще трябва да бъде "излекувано" с повече усилия и по-труден начин.
Кои са често срещаните грешки при миене на кола
Първо, проблемната зона се почиства с телена четка. След това се полира с помощта на абразивен диск (това ще премахне всички съществуващи мехурчета от боя). След всичко това повърхността се почиства с различни видове шкурка .
Когато ръждата е напълно отстранена, поцинковайте мястото, нанесете грунд върху него, след това боядисайте и покрийте със защитен слой лак.
3. Тежка корозия с дупки
Ако на корпуса на автомобила се появят дупки поради ръжда, то тогава това е много лошо. Излизането от тази ситуация е не само трудно, но и много скъпо. В допълнение, дори даването на много пари в ремонти не гарантират положителен ефект (особено за дълго време). Най-важното нещо в случая е това, че да се справите с прогнилото място само със собствени сили, без помощта на майстор, определено няма да се получи.
В малка или голяма степен, подобен проблем ефективно се „лекува“ само по един начин - ампутация. И това не е шега. Ще трябва напълно да се изреже повредената част на корпуса. На мястото се заварява нов метален лист. Едва след това се извършва шпакловката и вече след нея всички останали козметични процедури. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!