Необичайната Skoda Tudor: чешкото купе, за което малцина са чували СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/retro/neobichaynata-skoda-tudor-cheshkoto-kupe-za-koeto-maltsina-sa-chuvali-snimki Auto.blitz.bg
Необичайната Skoda Tudor: чешкото купе, за което малцина са чували СНИМКИ

През 1991 г. концернът Volkswagen започва да поглъща Skoda. От този ден на чешкия автомобилен производител просто не му било позволено да произвежда спортни автомобили в корпуса на купе, но никой не отнел правото на дизайнерите и инженерите да използват въображението и фантазията си.

След като представиха своя седан Superb през 2001 г., служителите решили да си "поиграят" с неговия дизайн и се появила Skoda Tudor, на която не й било предопределено да влезе в серийно производство поради вътрешната стратегия на концерна.

Автомобилът е представен през 2002 г. на автомобилното изложение в Женева и е представлявал Superb с две врати. Той е кръстен на легендарната Skoda 1101 Tudor от 1948 година. Но нейната история не завършва с едно показване в Швейцария.

Малко известният и уникален всъдеход на Skoda с 8 места СНИМКИ

Когато автомобилът била поставен на презентация в Индия, то той бил откраднат. Органите на реда успели да го намерят няколко месеца по-късно на една от жп гарите.

Тогавашният шеф на Skoda Уилфрид Бокелман инструктирал дизайнерите на компанията да му предоставят алтернативни модели, различни от Fabia, Octavia и Superb. След известно време му предложили пикап Fabia, кабриолет Octavia и комби Superb. Сред тези автомобили била и Skoda Tudor. Именно върху него ръководството съсредоточило вниманието си, считайки го за най-интересния вариант.

SKODA представи електрическия супермини CITIGOe iV СНИМКИ

Започвайки да се занимават по детайлно с конструирането на машината, инженерите решили да не губят много време за нова разработка. Те взели за основа седана Superb, модифицирали каросерията му и добавиха към него задни светлини с С-форма, които се превърнаха в отличителна черта на компанията едва след години.

Салонът на колата също бил взет от по-големия му брат, но бил използван цвят слонова кост, което допринасяло за солидността на колата. На централната конзола на автомобила имало три дисплея: за климатик, екран за навигация, както и пълноценен бордови компютър.

Под капака на Tudor чехите поставили най-мощния си двигател - 30-клапанов 2,8 V6 с  мощност193 к.с. заедно с 5-степенна механична скоростна кутия.

Но на тази кола така и не й било писано да влезе в серийно производство. Кой знае как би изглеждала линията на Skoda сега, ако компанията все пак бе успяла да внедри Tudor. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Горещи

Коментирай
2 Коментара
xXx
преди 4 години

Прочетете си статията преди да я пуснете.

Откажи
Дядо поп
преди 4 години

КОГАТО, ФОЛКСФАГЕН ПОГЛЪЩАШЕ ШКОДА НАС НИ ПОГЪЛНАХА ИВАН КОСТОВ ПЕТЪР, СТОЯНОВ И ОСТАНАЛАТА ТЯХНА КОХОРТА, ЗА ДА ПОСТИГНЕМ ДНЕШНОТО ИКОНОМИЧЕСКО НИВО, КОЕТО Е: НА ДЪНОТО , ДЪНОТО. ВАШТА М€€€€А НЕНАЯДЕНА.

Откажи