Не всеки от автофеновете знае, че Yeti всъщност не е първият модел всъдеход на Skoda. Много преди появата на този автомобил на агрегатите на чешката марка е произвеждан всъдеход, който е побирал повече пътници от днешния седемместен Kodiaq!
Историята на този автомобил започва през 1966г. Тогава в новозеландския град Отайо започнало производството на модел, включен в „летописите“ под името Trekka.
Трябва да се каже също така, че и преди Trekka Skoda е имала всъдеход, построен на базата на модела 1101, но той бил предназначен изключително за чешката армия. В случая говорим за първото гражданско превозно средство за всякакъв терен, което е произвеждано в Нова Зеландия за местния пазар. Произвеждала го е малката компания Motor Lines.
В началото на втората половина на 20 век в тази малка островна страна възниква огромна нужда от евтини фермерски автомобили, но проблемът бил, че вносът на готови автомобили бил скъп поради високите мита и данъци.
Тогава Motor Lines решила да се възползва от законодателна вратичка, която предвиждала нулев данък върху така наречените селскостопански автомобили от местно производство. В резултат на това било постигнато определено споразумение със Skoda - по това време чешката автомобилна компания е имала добри позиции на пазара в Нова Зеландия.
Идеята била следната: чехите напълно разработват автомобила и доставят двигател, шаси и други технически компоненти (разглобени) за него. И вече тук, в Нова Зеландия, се сглобява всъдехода, в корпус на местно производство.
SKODA представи електрическия супермини CITIGOe iV СНИМКИ
Skoda се заела с всичко това и през 1965-1966 г. първите прототипи вече са готови (през същата 1966 г. е започнато серийното производство). Чисто новата Trekka била базирана на шасито на модела Octavia, но с някои модификации - например междуосието било съкратено до 2165 мм.
В същото време, ако се погледне под колата, там можело да бъдат открити емблематичните атрибути за Skoda през онези години: тръбна рамка със скрит в нея карданен вал и независимо окачване на всички колела.
Всъдеходът Trekka е бил оборудван с четирицилиндров двигател с обем 1,2 литра, който имал мощност от 47 к.с. и 87 Nm въртящ момент. Двигателят бил синхронизиран с 4-степенна ръчна трансмисия.
Автомобилът можел да достигне максимална скорост от 110 км / ч, като изразходвала 11 литра гориво на 100 км трасе. Просветът на модела е 190 мм, както при много съвременни кросоувъри.
Skoda показа невероятен трик, който веднага влезе в рекордите на Гинес (ВИДЕО)
Основната разлика между Trekka и тези всъдеходи, които се произвеждат днес, е била огромната вариация на корпуса. Моделът можело да бъде поръчан под формата на пикап с три врати в изпълнение от 2 до 8 места, с твърд или мек покрив, в модификацията на комби и дори плажната версия. И всички тези версии били предвидени за автомобил с дължина само 3590 мм и ширина 1600 мм!
Trekka е произвеждан до 1972 година. От него са продадени около 3 000 бройки. Мизерно за европейските стандарти, но за малка Нова Зеландия това е било добър показател! Вярно е, че от тях няколкостотин екземпляра са били продадени в Австралия, а дори в Индонезия пристигнали десетина коли.
Историята на машината приключила с достойнство - тя била обикновен автомобил, а апетитите на потребителите нараствали и те искали повече. Междувпрочем, Нова Зеландия не е имала други автомобили собствено производство. Trekka до днес се явява първата и последна кола, сглобена в тази страна. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!