Кои са 5-те най-рискови и опасни ситуации при карането на мотоциклет

https://auto.blitz.bg/saveti/koi-sa-5-te-nai-riskovi-i-opasni-situacii-pri-karaneto-na-motociklet Auto.blitz.bg
Кои са 5-те най-рискови и опасни ситуации при карането на мотоциклет

Мотосезонът е в разгара си и много мотоциклетисти се завръщат по пътищата със своите любими машини.

Когато става въпрос за това моторизирано хоби, фокусът му често е върху забавлението и чувството за свобода. Въпреки това е необходимо добро ниво на осъзнаване на риска, за да се овладеят дори трудните моменти с двуколесния приятел.

Проучване идентифицира петте най-критични ситуации при карането на мотоциклет, пише auto-press.

Първата е пренебрегването на мотоциклетиста от другите участници в движението, което се превръща в най-честата критична ситуация.

В сравнение с автомобилите, мотоциклетистите нямат буферна защитна зона на смачкване. Взаимното обмисляне е още по-важно, за да се избегнат такива опасни ситуации. Шофьорите не трябва да разчитат само на огледалата си, а внимателно да хвърлят поглед през раменете си, преди да сменят лентата или да изпреварят.

И мотористите никога не трябва да предполагат, че винаги ще ги виждат добре. Ето защо е важно винаги да сте готови за спиране, да се избягват мъртвите зони и да не се разчита на собственото си предимство.

Експерти назоваха Топ 5 на употребяваните коли за младежи СНИМКИ

Втората е спиране при накланяне в завой. Ако нямате мотоциклет с антиблокираща система за завой (ABS), трябва да спирате много внимателно в кривите.

По-специално в случай на мотоциклети без ABS, якото спиране в наклонено положение може да доведе до загуба на сцепление на гумите при завой, което неминуемо води до падане.

Има смисъл да се увеличи чувствително спирачното усилие, включително реакцията към промененото поведение при шофиране, като например тенденцията на мотоциклета да се изправи при спиране в наклонено положение.

Неправилно преценяване на кривата на завоя. Правилната зрителна линия е от решаващо значение за завиването - винаги трябва да гледате в посоката, в която шофирате, в идеалния случай възможно най-далеч в завоя.

Ако радиусът на кривата е избран неправилно, трябва да се избягват на всяка цена резките движения. Управлението трябва да се извършва с плавно, меко и нежно движение.

Аварийно спиране. Когато става въпрос за аварийно спиране, ABS мотоциклетите имат предимство, тъй като системата за управление осигурява стабилно управление по време на забавянето на машината.

Важна в случая е бързата реакция и силното издърпване на спирачния лост. За да сте винаги готови за спиране, имате нужда от два пръста на предния спирачен лост през цялото време. Трябва да се отбележи, че поради изместването на натоварването на колелата при спиране, максималните спирачни сили се постигат на предната ос.

При превозни средства без ABS съществува риск колелото да бъде дори блокирано. Тогава то колело не може да поема странични сили и обикновено се получава падане. Ето защо е важно да спирате близо до границата на блокиране и в същото време да поддържате мотоциклета стабилен.

Извършвайте маневри на наклон. Възможните алтернативни траектории трябва вече да бъдат регистрирани по време на карането, за да може да се реагира бързо и да се избегне аварийно спиране.

Мотоциклетите с ABS са способни на безопасни маневри за избягване дори при аварийно спиране. И тук линията на видимост е решаваща - очите винаги трябва да са насочени в посоката на целта, в посоката на свободния път, и в никакъв случай към препятствието.

В случай на внезапна маневра на наклон при аварийна ситуация, препоръчваме внезапен импулс за управление срещу желаната посока на движение. Това позволява на мотоциклета да се наклони бързо и по този начин да се избегне.

Такива маневри трябва да се практикуват предварително в безопасна среда, за да се направят забележими физическите движещи сили и да се автоматизира процеса.

 

Горещи

Коментирай