Проверката на нивото на антифриза в разширителния резервоар, както и доливане до нормата е изключително важно през зимата. Най-често именно през зимата антифризът започва да изчезва, следователно контролът през този период е особено важен.
Това се случва по очевидни причини: съединенията между дюзите, маркучите и радиаторите на охладителната система при ниски температури може да се разхерметизират поради измененията в свойствата на пластмасите и гумата в студа. Така в съединенията и връзките могат да се образуват неприемливи празнини и да настъпи изтичане на охладителната течност.
4 фатални грешки на шофьорите, съсипващи автоматичните скоростни кутии
Най-често собствениците на автомобили са свикнали да проверяват и наливат антифриз в самия разширителен съд. Но дори и такава проста процедура може да има много нюанси и често водачите правят сериозни грешки, основните от които ще бъдат посочени по-долу:
1. Отвиване на капачката на "горещо". Въпреки факта, че „опитен” шофьор може да ви каже, че „направих това сто пъти и нищо ми няма”, не бива да слушате тези вредни съвети. Системата е под доста прилично налягане и съществува опасност да получите фонтан от горещ антифриз върху ръцете или други части на тялото.
Прост способ за диагностика на двигателя с помощта на монета
2. Липсата на парцал върху капака на резервоара при отвиване. За онези, които не могат да изчакат напълно охлаждането на двигателя, се препоръчва следното: Първо поставете парцал върху капака, като покривате отвора за пълнене, доколкото е възможно. И ако внимателно отвъртате капака, дори и да има пръски, парцалът ще ви предпази от тях. Но по-добре е, разбира се, да действате, когато двигателят се е охладил.
Трябва ли да мием колата през зимата? Съвети от опитен автобояджия
3. Проверка на нивото и доливане в горещо състояние. Когато двигателят е загрят до работна температура, охлаждащата течност се разширява и нивото в самия резервоар става по-високо. Необходимо е да се извършва контрол на нивото на антифриза само при студен двигател. При дозареждане "на горещо" има голяма вероятност от препълване на допустимия максимум в резервоара, което може да доведе до изтичане на антифриз и повреди на части в двигателното отделение.
Как картофите помагат срещу изпотяването на стъклата в колата (СНИМКИ/ВИДЕО)
4. Доливане в празен разширителен съд. Ако отворите официалното ръководство за вашия автомобил, най-вероятно ще намерите следната информация: Когато разширителният съд е празен, не се препоръчва да се долива охладителната течност, тъй като това може да доведе до проникване на въздух в системата, а по-късно - до повреда на двигателя (поради възможно прегряване). Следователно такива действия е най-добре се извършват в специализиран сервиз.
Няколко големи грешки при прехвърлянето на ток
5. Използване на обикновена вода в охлаждащата система на двигателя. Повечето производители настойчиво препоръчват да се използва само дестилирана (деминерализирана) вода, ако не е възможно да се долее антифриз. Ако сте на път и няма никаква друга възможност за доливане освен обикновена питейна вода, то може да се използва такава вода, но само по изключение. Но в този случай се препоръчва да се свържете с сервиза възможно най-скоро, за да замените течността с подходяща. Ако това не стане, обикновената вода може евентуално да доведе до корозия във вътрешността на двигателя и други части на системата, както и до влошаване на други свойства./auto.blitz.bg