Как правилно да проверим и долеем антифриз през зимата

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-pravilno-da-proverim-i-doleem-antifriz-prez-zimata Auto.blitz.bg
Как правилно да проверим и долеем антифриз през зимата

Проверката на нивото на антифриза в разширителния резервоар, както и доливане до нормата е изключително важно през зимата. Най-често именно през зимата антифризът започва да изчезва, следователно контролът през този период е особено важен. 

Това се случва по очевидни причини: съединенията между  дюзите, маркучите и радиаторите на охладителната система при ниски температури може да се разхерметизират поради измененията в свойствата на пластмасите и гумата в студа.  Така в съединенията и връзките могат да се образуват неприемливи празнини и да настъпи изтичане на охладителната течност.

4 фатални грешки на шофьорите, съсипващи автоматичните скоростни кутии

Най-често собствениците на автомобили са свикнали да проверяват и наливат антифриз в самия разширителен съд. Но дори и такава проста процедура може да има много нюанси и често водачите правят сериозни грешки, основните от които ще бъдат посочени по-долу:

1. Отвиване на капачката на "горещо". Въпреки факта, че „опитен” шофьор може да ви каже, че „направих това сто пъти и нищо ми няма”, не бива да слушате тези вредни съвети. Системата е под доста прилично налягане и съществува опасност да получите фонтан от горещ антифриз върху ръцете или други части на тялото. 

Прост способ за диагностика на двигателя с помощта на монета

2. Липсата на парцал върху капака на резервоара при отвиване. За онези, които не могат да изчакат напълно охлаждането на двигателя, се препоръчва следното: Първо поставете парцал върху капака, като покривате отвора за пълнене, доколкото е възможно. И ако внимателно отвъртате капака, дори и да има пръски, парцалът ще ви предпази от тях. Но по-добре е, разбира се, да действате, когато двигателят се е охладил.

Трябва ли да мием колата през зимата? Съвети от опитен автобояджия

3. Проверка на нивото и доливане в горещо състояние. Когато двигателят е загрят до работна температура, охлаждащата течност се разширява и нивото в самия резервоар става по-високо. Необходимо е да се извършва контрол на нивото на антифриза само при студен двигател. При дозареждане "на горещо" има голяма вероятност от препълване на допустимия максимум в резервоара, което може да доведе до изтичане на антифриз и повреди на части в двигателното отделение.

Как картофите помагат срещу изпотяването на стъклата в колата (СНИМКИ/ВИДЕО)

4. Доливане в празен разширителен съд. Ако отворите официалното ръководство за вашия автомобил, най-вероятно ще намерите следната информация: Когато разширителният съд е празен, не се препоръчва да се долива охладителната течност, тъй като това може да доведе до проникване на въздух в системата, а по-късно - до повреда на двигателя (поради възможно прегряване). Следователно такива действия е най-добре се извършват в специализиран сервиз.

Няколко големи грешки при прехвърлянето на ток

5. Използване на обикновена вода в охлаждащата система на двигателя. Повечето производители настойчиво препоръчват да се използва само дестилирана (деминерализирана) вода, ако не е възможно да се долее антифриз. Ако сте на път и няма никаква друга възможност за доливане освен обикновена питейна вода, то може да се използва такава вода, но само по изключение. Но в този случай се препоръчва да се свържете с сервиза възможно най-скоро, за да замените течността с подходяща. Ако това не стане, обикновената вода може евентуално да доведе до корозия във вътрешността на двигателя и други части на системата, както и до влошаване на други свойства./auto.blitz.bg

Горещи

Коментирай
4 Коментара
Дядо Каракоч
преди 5 години

Защо триете коментара бе вашта мама да еба, бе курви.

Откажи
Брее
преди 5 години

Тва важи с пълна сила за Руските коли боклуци За европейските е друго има разлика в вида антифриз

Откажи
Пешо
преди 5 години

Еййй не се спирате с глупости да пишете.

Откажи
Vazbudeno_hui4e
преди 5 години

Искам да еба секси близ курвенца! Моля, курвички, пишете ми!!!

Откажи