BMW показа ранни скици на 5-Series E39: дизайнът е напълно различен. В профила на марката BMW Classic бяха публикувани скици на Джоджи Нагашима от 1989 г.
Японският дизайнер експериментира, като първоначално планира да направи „петицата“ много по-обтекаема в духа на суперколите от Italdesign.
Отпред BMW E39 би могъл да предвиди биодизайна на американските модели, докато отзад ранна скица наподобява Honda NSX, която се появява едва през 1990 г.
Скицата от 1989 г. се оказа далеч от поредицата, но скиците на червената кола, направени по-късно, са много подобни на крайния резултат.
Екстериорът е окончателно одобрен през юни 1992 г., което означава, че са необходими около три години за разработването му.
От идеята до серийното производство са минали почти шест години, тъй като BMW 5-Series E39 е влязъл в производство през 1995 г.
От архива на BMW Classic следва, че баварската марка е започнала сериозно да мисли за наследника на бизнес седана E34 само две години след началото на серийното производство, а дизайнерите са се опитали да погледнат далеч в бъдещето.
В крайна сметка революционният обтекаем дизайн не получава шанс и E39 се оказа развитие на идеите на „петицата“ от трето поколение. Днес решенията на Джоджи Нагашима вече са се превърнали в класика.
Съвременните BMW-та често са критикувани за дизайна си, но баварците не се страхуват да експериментират.
Например, бъдещите електрически превозни средства от линията Neue Klasse ще бъдат проектирани в стила на концепцията VDX с много необичайна интерпретация на радиаторната решетка и осветителната технология.
Моделите, задвижвани с гориво, няма да се различават коренно от тези, задвижвани с батерии, така че BMW е на прага на поредна революция.