Peugeot 508 стана поредната от жертвите на SUV сегмента, като продажбите на модела ще продължат до края на годината. За съжаление на мнозина, този автомобил също казва "сбогом" на пазара, като ще последва и други премиум-алтернативи като Jaguar XE и Volvo S60.
Така тези, които харесват подобни автомобили , все още могат да избират между модели като Alfa Romeo Giulia, Audi A5, BMW 3-Series, Mercedes-Benz Class C, Skoda Superb или Volkswagen Passat, въпреки че последният вече се предлага само като комби. Към тази група може да се прибави и Toyota Camry, която наскоро смени поколенията.
С края на Peugeot 508 френският производител затваря една много успешна страница в историята си. Тя включва Peugeot 405 и Peugeot 605, както Peugeot 407, който постигна значителен успех благодарение на много поразителния дизайн и страхотното поведение. Клиентите на марката имат един последен шанс, тъй като Peugeot 408 все още се продава. Неговият кросоувър дизайн го позиционира на средата между 508 и SUV-моделите, като последните подобрения включван нови батерия и скоростна кутия във версията PHEV, пише automedia.investor.bg.
Какво губи Peugeot със спирането на 508? С размери от 4,75 метра дължина, тази кола демонстрира внушителен външен вид - фаровете с три нокътя се открояваха, вратите без рамка и скосения таван в задната част. От своя страна семейната версия се разрасна до 4,77 метра дълга и се възползва от по-широк багажник. Неговите 530 литра обем надвишават 487 литра на варианта с пет конвенционални врати, като има много атрактивни линии и определен спортен подход.
Интериорът също е впечатляващ благодарение на салона i-Cockpit, 10-инчовия HD централен екран и компактният волан, които генерират забележително усещане за водача. Има и ергономични седалки AGR с масажна функция в по-високите нива на оборудване, както и изкуствен интелект ChatGPT.
В оборудването можем да намерим елементи като 360-градусова камерата за виждане, адаптивен контрол на скоростта Stop and Go, аудио система FOCAL, LED фарове, автоматична задна врата, система за нощно виждане и адаптивно окачване.
Фейслифтът на 508 разполага с 1.2 PureTech - трицилиндров бензинов двигател със 130 к.с., и 1.5 BlueHDi дизел със същата мощност. Впоследствие останаха само PHEV Plug-in хибридите, с осем предавки и три нива на мощност - 180, 225 к.с. и бруталната 360 к.с. със задвижване на четирите колела.