Как да си изберем кросоувър с предно задвижване

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-da-si-izberem-krosouvar-s-predno-zadvizhvane Auto.blitz.bg
Как да си изберем кросоувър с предно задвижване

Експертъ посочи на какво да обърнете внимание при избора на бюджетен кросоувър. 

Ако планирате да си купите кросоувър с предно предаване , поздравления. Това означава, че сте практичен човек, който иска да използва практичен тип автомобил, но в същото време пътищата за достъп до вилата са павирани и почистени през зимата. Получавате удобна двукубова каросерия, релси на покрива и почти винаги приличен просвет.

Характерни характеристики на кросоувър с предно задвижване

Предното задвижване може да се използва за кросоувъри от клас B и C. Всички по-големи автомобили използват задвижване на всички колела, което може да бъде не само механично, с карданен вал, но и с електрически мотор, задвижващ задния мост (в хибридните версии).

Двигателите на автомобилите, които разглеждаме днес, могат да имат работен обем от 1,2 литра до 2,0 литра. Вярно е, че напоследък, с разпространението на двигатели с турбокомпресор, дори с 1,5-литров двигател, мощността може да надхвърли 150 к.с. Но се смята, че прекомерната мощност би се справяла по-добре от трансмисия със задвижване на всички колела.

Предимства на предното задвижване:

  • Кросоувърите с предно задвижване са по-евтини за закупуване,
  • двигателят ще издържи по-дълго поради по-ниските натоварвания,
  • трансмисията е много по-проста, по-издръжлива и по-евтина за поддръжка,
  • често се използва по-просто и по-евтино за ремонт задно окачване с еластична греда,
  • каросерията ще издържи по-дълго поради по-ниските натоварвания,
  • разходът на гориво ще бъде по-нисък.

Кросоувърите с предно задвижване не включват просто повдигнати хечбеци като Renault Sandero Stepway или Kia Rio X-Line. Те практически не се различават от оригиналния градски автомобил и се появиха само благодарение на усилията на маркетолозите.

Нека разгледаме примери за често срещани кросоувъри с предно задвижване, както тези, които бяха много популярни и се продаваха в големи количества доскоро, а сега са отишли ​​на вторичния пазар, така и нови, които могат да бъдат закупени в автосалон и с гаранция.

Рено Дъстър

Въпреки рекламата за „4x4 за всеки“, този автомобил се продаваше добре дори във версия с двуколесно задвижване. И ако вземем свързаните Arcana, Kaptur и Nissan Terrano, тогава общият брой на кросоувърите с предно задвижване на алианса у нас е доста голям.

Двигателите са доказани, атмосферни агрегати с работен обем от 1,6 и 2,0 литра, които могат да работят в тандем с ръчна или автоматична скоростна кутия.

Механиката е изключително надеждна, но автоматичната скоростна кутия, ако е добре поддържана, също издържа доста дълго време и, ако не друго, не е много скъпа за ремонт.

Собствениците оценяват безпроблемния и евтин ремонт на окачването и кормилното управление. Спирачките са вентилирани дискове отпред и барабанни отзад, което е голям плюс в сегашната ситуация поради дългия им експлоатационен живот.

Добрият просвет – от 200 мм – ще ви позволи свободно да излизате от заснежените дворове. Автомобилите с предно предаване имат по-голям багажник, а резервната гума е лесно достъпна отдолу на колата, което елиминира необходимостта от изпразване на багажника, ако гума се спука.

Hyundai Creta, известен още като Solaris HS

Корейският кросоувър от B-клас се оказа много успешен и веднага спечели сърцата на купувачите. За разлика от суровия Duster, той беше много популярен и сред жените.

Версията с едно задвижване може да бъде оборудвана с атмосферни двигатели 1.6 и 2.0 литра – доказани и надеждни. Освен това, в примера с този модел е особено забележимо, че двигателите в леко превозно средство с единично задвижване имат по-лесен живот. В края на краищата, например, двулитров двигател, същият като в Creta, трябваше да дърпа кросоувъри от C-класа със задвижване на всички колела, поради което трябваше да се откаже по-рано.

Скоростните кутии, както автоматичните, така и ръчните, имат шест скорости и добър експлоатационен живот, отново поради по-ниските натоварвания. Окачванията са лесни и евтини за ремонт, благодарение на използването на „неизискваща поддръжка“ греда отзад. Интериорът е красив и уютен, особено в новата Creta, която беше пусната през 2020 г., но не успя да се продаде в големи количества. Голяма част от казаното важи и за братовчеда на Kia Seltos.

Хавал Джолион

Цените за кросоувъра от B-класа започват от47 990 лева за обикновен автомобил с предно предаване, ръчна скоростна кутия, платнена тапицерия, халогенни фарове, две въздушни възглавници, но с климатик и круиз контрол и различни мултимедийни екстри. Следните нива на оборудване разширяват както броя на елементите за пасивна безопасност, така и различните елементи за комфорт.

1,5-литровият турбодвигател произвежда 143 к.с. и се агрегира или с ръчна трансмисия, или с „робот“. Турбодвигателят със сигурност звучи по-модерно, но само бъдещето ще покаже какво ще се случи с ресурса му.

Роботизираните скоростни кутии обикновено са добри само в началото, но с течение на годините и със смяната на собственика, проблемите може да не закъснеят.

Шасито е по-сложно от това на кросоувърите, описани по-рано. Отзад се използва многораменно окачване, чиято издръжливост на елементите обикновено е малко по-ниска от тази на торсионна греда.

Интериорът е доста удобен, но багажникът е малък – само 280 литра според нашите измервания. Джантите 225/55 R18 наистина не ми харесаха. Зимни гуми с такъв размер биха стрували цяло състояние.

И не дай си Боже да пробиеш страничната стена на такава гума, ще трябва да сменяш наведнъж, ако не целия комплект, то поне две гуми. Височина на профила от 55 процента от ширината прави гумите много уязвими. Това обаче е недостатък на почти всички съвременни автомобили.

 

Горещи

Коментирай