Шефът на Volkswagen: Новият Golf GTI ще бъде електрически и „чудовище“

https://auto.blitz.bg/novini/shefat-na-volkswagen-noviyat-golf-gti-shte-bade-elektricheski-i-chudovishte Auto.blitz.bg
Шефът на Volkswagen: Новият Golf GTI ще бъде електрически и „чудовище“

Първият изцяло електрически Volkswagen Golf GTI е в процес на разработка – и изпълнителният директор на VW Томас Шефер обещава, че ще е „чудовище“, информира Auto Express..

VW ще продължи да обновява настоящия Golf до края на десетилетието, в който момент ще влезе в игра чисто електрическа версия, базирана на изцяло новата SSP архитектура на VW Group. 

„В края на десетилетието ще се появи електрически Golf GTI и това ще бъде чудовище“, казва Шефер. „Много съм доволен от напредъка. Страхотно и вълнуващо е.“

Основната новина е, че GTI ще бъде с предно задвижване, въпреки че най-близкият му електрически събрат – ID.3 GTX – има двигател с мощност 322 к.с., задвижващ задните колела.

Zastava Yugo се завръща, ето как ще изглежда СНИМКИ

Това е с около 80 к.с. повече от днешния 2,0-литров бензинов GTI с турбокомпресор, но е възможно e-GTI да съответства на неговата стъпаловидна промяна в мощността, поради способността на електрическия мотор да контролира прецизно количеството въртящ момент към всяко предно колело.

ID.2 GTI – вече показан в концептуална форма – ще постави еталон за новия горещ Golf, казва Шефер.

"Ще представим цяла група GTI, като започнем с ID.2 GTI, който е първият, идващ електрически. Когато започнахме това пътуване, казахме на екипите за разработка "трябва да се гордеем с GTI на бъдещето" и екипът се зае с това."

Дигиталната работа по новия пакет Golf се оформя, преди колата да премине към етапа на физически прототип. "Размерите на платформата и превозното средство са ясни, въпреки че не са фино настроени до последния детайл на дизайна. Имаме много стъпки, през които трябва да преминем."

Основите на SSP ще променят играта за Volkswagen Group, като всички електрически автомобили от Skoda и VW до Lamborghini и Bentley ще се докоснат до въведените хардуерни и софтуерни модули. 

И кой е любимият GTI за Томас Шефер за всички времена? "Мисля, че първият е най-вълнуващият, защото се появи от нищото и промени изцяло играта. Това, което започна като експеримент се превърна в тенденция и подобни неща са легендарни."

Първият Golf GTI има мощност 108 к.с. от своя 1,6-литров, атмосферен, четирицилиндров двигател. "Това ще бъде свят, различен от първия изцяло електрически Golf GTI с над 300 к.с., който пристига около 54 години по-късно – но се надяваме, че неговата основна ДНК ще бъде много непокътната", завършва Шефер.

Горещи

Коментирай