Съвременният двигател на автомобилите прегрява бързо - често водачът дори няма време да реагира правилно.
Конструкционните материали, както и смазките, имат температурна граница на експлоатация - и тук всеки допълнителен градус става наистина опасен, отбелязват експертите.
Ето основните причини, които могат да доведат до прегряване.
1. Няма достатъчно антифриз
Това влошава охлаждането на горната, най-гореща част на двигателя - главата на блока на цилиндъра и след това води до пълно спиране на циркулацията на течността.
Антифризът най-често излиза през гумени тръби или спукани радиатори. Ако парният клапан на радиатора или разширителния резервоар, предназначен да поддържа повишено налягане в системата (до 1,5 бара в някои автомобили), е нехерметичен, тогава температурата на кипене на течността ще намалее. След това при повишени натоварвания двигателят ще заври.
2. Заклещен термостатен клапан
В затворено положение това ще попречи на течността да циркулира през радиатора и да се охлади.
3. Скъсване на ремъка на задвижването
Това може да доведе до спиране на работата на системата за охлаждане. Случва се корозията също да се "намеси" и да създаде проблеми. Както може да се повреди и муфтата, през която се задвижва помпата.
Експерти сравниха разходите за електромобила Tesla Model 3 и хибрида Honda Accord
4. Електровентилаторът за охлаждане на радиатора не работи
Това също може да доведе до прегряване на двигателя. Има няколко причини: електродвигателят, релето за включване или сензорът не работят, окабеляването е повредено.
5. Нехерметичност на централния блок на цилиндрите
Това води до изтласкване на охлаждащите течности от газове, които първо източват главата на блока на цилиндрите. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!