На 21 януари преди точно 125 години петимата сина на индустриалеца Адам Опел подписват договор с производителя Фридрих Луцман за лицензно производство на автомобили, които той прави във фабриката си в град Анхалт.
През 1899 г. първите автомобили Opel-System Lutzmann са произведени в завода в Рюселхайм. Добре е да се знае че колата на Луцман на свой ред е лицензирано копие на един от моделите на Benz.
Едноцилиндровият двигател с работен обем 1,5 литра развива 3,5 к.с., скоростта достига 20 км/ч. През 1899-1900 г. братята продават само 65 такива машини, пише "Ауто прес". И затова решават да преминат към по-модерно оборудване – по лиценз на френската фирма Darrac.
1899 Opel Patentmotorwagen System Lutzmann
През 1902-1903 г. те произвеждат модела Opel Motorwagen 9PS-System Darrac с двигател с мощност 9 к.с. Максималната скорост вече 45 км/ч. През 1903-1907 г. се произвеждат други, по-мощни модели - също от Darrac.
Вижте съветската лимузина, която е по-луксозна от "Чайка" и се е изработвала изцяло на ръка СНИМКИ
Opel Motorwagen 9PS-System Darrac
А най-популярният модел на компанията през първото десетилетие от началото на 20-ти век е кола собствена разработка - 8PS Doctor Wagen, която се произвежда през 1905 - 1909 г. Малката кола има двуцилиндров двигател с работен обем 1029 куб.см. и мощност 8 к.с., купето е двуместно.
Opel 8PS Doctor Wagen
Opel произвежда и камиони - първите еднотонни автомобили 10/12 к.с. се появяват още през 1904 г. А по време на Първата световна война четиритонен камион с двигател от 50 к.с. се произвежда главно за армията. Машината е с бандажни гуми и може да влачи 3-тонно ремарке.
Откриха страхотен автомобил, забравен в гаража в продължение на 39 години СНИМКИ
Камион Opel 14/34 на 2,6 т (1914 г)
През 20-те години на миналия век компанията се фокусира върху малките автомобили. В бедна следвоенна Германия теса в точния момент. През 1924 г. се появява двуместният модел Opel Laubfrosch („дървесна жаба“), боядисван е само в зелен цвят.
Opel Laubfrosch
Четирицилиндров двигател 951 куб.см. развива 12 к.с и ускорява колата до 60 км/ч. От май 1924 г. до юни 1931 г. са произведени 19 484 такива коли. Именно те спасиха компанията от колапс по време на икономическата криза.
Opel PAK-2
В края на 20-те години на миналия век внукът на Адам Опел - Фриц, който обича състезанията, започва да работи върху кола с ракетен двигател. През 1928 г. прототипът на Opel PAK-2 достига 220 км/ч на пистата Avus. През 1928 г. компанията Opel става част от концерна General Motors и започва нов етап в нейното развитие.