Traub е най-редкият мотоциклет в света. Историята му пък е доста загадъчна. Ако вие обичате интересните тайни и мотоциклетите, то историята на този "Трауб", открит в мазе в дом в Чикаго, е точно за вас.
В течение на десетилетия са били водени спорове за това, как той се е озовал в мазето, а също и за неговия произход. Хайде да разберем подробностите.
Как е бил открит мотоциклетът
През 1967 година се е наложил ремонт на тръбите в дома Цицерон. Поканили водопроводчик. Както мнозина водопроводчици, този човек отишъл в мазето, опитвайки се да изясни причините за проблема. Там му се наложило, за да изпълни задачата си, да срути една стена. Представете си шока на собственика на дома, когато техникът открил старинен мотоциклет, скрит зад стената.
Състоянието на мотора
Още по-удивително е било това, че мотоциклетът не е имал никакви признаци на стареене. Оранжевата и ирисова боя изглеждала фантастично, двигателят изглеждал почти като нов, а по корпуса не е имало и следа от ръжда.
Дори и необичайно светлите гуми били в отлично състояние. На резервоара пък блестял надписът Traub. Именно и той станал един малкото ключове към разплитането на тази мистерия.
Издирване на собственика
Traub е уникален мотоциклет, произвеждан от 1916 година до 1917 година. Мнозина са съгласни с това, че човекът, създал този мотор, е бил Ричард Трауб от Чикаго.
Известно е, че този човек е изпратил писмо до редактора на Motorcycle Illustrated, за да разкаже за своя мотоциклет, който той бил създал в дома си още през 1904 година. Без съмнение, този човек е продължил своята работа, създавайки красота, която известно време е предизвиквала възхищение сред хората.
Също така всички са съгласни с това, че технологиите на Traub до голяма степен са изпреварвали другите мотори от онази епоха.
Технически характеристики
Те са доста впечатляващ.и
Например, V-образнният двуцилиндров двигател може да ускори мотора до 140 километра в час, което го прави много по-бърз от някои дори съвременни мотоциклети.
Двигателят има предно магнето с верига, което го прави уникален. Създателят е използват тристепенна скоростна кутия. Байкът е имал по-голяма мощност, отколкото ефективност и най-добрата производителност спрямо всички останали мотори по онова време.
Как моторът се е озовал в мазето
Според една от версиите, синът на предишния собственик на къщата е откраднал мотора "Трауб" още през 1916 година. Когато бащата разбрал за това, той настоял моторът да бъде върнат, а синът си изпратил в армията. Според тази версия, синът отказал да върне мотора и го зазидал зад стената, за да си го прибере, когато се върне от Първата световна война.
Младежът обаче загинал в Европа, затова мотоциклетът така си и останал зазидан зад стената.
Тази изцяло правдоподобна история обаче се оказва твърде измислена за мнозина, които така и отказват да ѝ повярват. Освен това, заедно с мотора е било открито и свидетелство за регистрация от 1918 година, а Първата световна война свършва точно тогава.
При наличието на над 100 компании за мотоциклети, разхвърляни из САЩ преди точно един век, да се проследи точната история на този "Трауб" е на практика невъзможно.
Мнозина домашни майстори са се вихрили в своите гаражи, създавайки мотори за себе си и опитвайки се да създадат нова марка. Към 1920 година всичките компании, освен малцина, прекратяват своите съществуване.
Бъдещата съдна на мотора
След откриването си в мазето "Трауб" е имал няколко собственици. Малко след поразителната находка дилърът на мотори в Чикаго Торело Такчи го е разменил за своя Suzuki. Такчи след това реставрирал изцяло мотора. През 1972 година той е бил купен от Бад Ейкинс, каскадьор и приятел на небезизвестния Стийв Макуин. Следващият му собственил е бил колекционерът на мотори от Калифорния Ричард Морис, който го е продал на Дейл Уолкслер, ръководител на музей в Северна Каролина.
Байкът се намира все още в музея.