Компанията Porsche показа в Шанхай прототипът в късен етап на разработка на своята първа изцяло електрическа кола, която се очаква да бъде пусната в серийно производство. Демонстрационните шофирания на леко замаскирания автомобил се състояха на полигона Porsche Experience Center. След това автомобилът ще посети мероприятия в САЩ и Великобритания.
Електрическата кола вече бе подложена на тест от Ли Чао - китайски състезател, който се състезава в шампионата Asian Carrera Cup. "Ходовата част на новия Taycan предлага широки възможности и гарантира както точността на управлението, характерна за спортен автомобил, така и комфорта при дълги пътувания, присъщи на седана. При това решаваща роля играе ниският център на тежестта и системата за управление на задните колела", подчертава Ли Чао. "Taycan много точно влиза в завоите и се държи прекрасно на пътя", добавя той.
Porsche Taycan ще бъде окомплектован с два електрически двигателя (по един на предната и задната ос), подобни на онези, които са използвани в хибридния спортен прототип Porsche 919 Hybrid. Агрегатите, чиято сумарна мощност ще е 600 конски сили, ще работят с бордова 800-волтова система.
Porsche Taycan ще може да ускорява от 0 до 100 за по-малко от 3.5 секунди, а за ускоряването до 200 километра в час ще са необходими не повече от 12 секунди. Максималната скорост на електромобила ще бъде над 250 километра в час.
През идните почивни дни прототипът на Porsche Taycan под управлението на бившия пилот от Формула-1 Марк Уебер ще участва в състезание по изкачване на хълм в рамките на Фестивала на скоростта в британския град Гудууд. След това автомобилът ще се появи в Ню Йорк на последния етап от шампионата за електрически болиди Formula E. Премиерата на серийния автомобил ще се състои през септември в рамките на Франкфуртския автомобилен салон.