Най-новите данни на JATO Dynamics сочат, че автомобилният бизнес в Европа (EU27) отчита ръст от 3.5% през август с достигнато ниво от 739 037 продажби.
От агенцията посочват, че реализацията от началото на годината е на ниво от 7 143 460 единици или с 12% по-малко в сравнение с тази от първите осем месеца на 2021 година, пише auto-press.
Най-продаваната нова кола в Европа през август 2022 година е Volkswagen T-ROC с 15 953 единици (+43).
На второ и трето място се подреждат Peugeot 208 с 15 146 (+92%) и Dacia Sandero 14 830 (-1%).
При зареждаемите (PHEV) хибриди, най-популярен модел е Ford Kuga (3721).
Избраха най-добрите ванове на годината СНИМКИ
В ТОП 3 влизат Hyundai Tucson (2504) и Kia Sportage (2177).
Данните на JATO Dynamics сочат, че продажбите на нови електрифицирани (зареждаеми PHEV хибриди и 100% електрически) автомобили са се увеличили с 3.2% през август 2022 година и са достигнали ниво от 157 075 единици, и се равняват на 21% от общия пазар в Европа (EU27) през август 2022 година.
При 100% електрическите, Tesla Model Y отчита ръст в продажбите си от 98% до ниво от 6935 единици.
След това в ТОП 5 се подреждат Volkswagen ID.4 и Skoda Enyaq със съответно 5583 (+20%) и 4394 единици (+23%), Fiat 500 с 3992 (+26%) и Dacia Spring с 3699 единици (+894%).
Вълнуващо: Volkswagen показа как ще изглежда пътуването с кола в бъдещето ИЗОБРАЖЕНИЯ
В ТОП 20 на най-популярните изцяло електрически коли в Европа през август 2022 година влизат още Volkswagen ID.3 (3638), Tesla Model 3 (2930), Cupra Born (2838), Peugeot 208 (2785), Hyundai KONA (2618), Mini (2559), Renault Megane (2526), Peugeot 2008 (2252), Kia EV6 (2222), Opel/Vauxhall Mokka (2208), Hyundai Ioniq 5 (2172), Nissan Leaf (2101), Kia Niro (1982), Volkswagen ID.5 (1912) и Opel/Vauxhall Corsa (1839).
От JATO Dynamics акцентират и върху интересен момент в статистиката за изминалия месец, а именно че 20% от всички реализирани 100% електрически коли са били произведени в Китай.
Според данните, това представлява увеличение от 78% в сравнение с август 2021 година и идва на фона на ръст от 17% при произведените в Европа електромобили.