Общо за първите 6 месеца на 2020 г. в Русия са продадени 173,2 хиляди автомобила от европейски марки. Тази бройка е с 19,1% по-малко от показателите за същия период на 2019 година.
Делът на леките автомобили , произведени от европейските компании на руския пазар е малко под 30%, пише money.bg.
След резултатите за полугодието седанът Volkswagen Polo се превърна в най-популярната европейска кола на руския пазар.
От януари до юни са реализирани 21,3 хиляди бройки от този модел, което е с 23,3% по-малко от продажбите за същия период на 2019 г. Това се съобщава от аналитичната агенция "Автостат" .
През юни Volkswagen започна да доставя ново поколение Polo на руски дилъри. Както и преди, Volkswagen Polo се предлага с 1.6-литрови двигатели с естествен аспиратор. Мощността на агрегатите е 90 и 110 конски сили.
Също така, автомобилът може да бъде оборудван с 1,4-литров двигател с презареждане, произвеждащ 125 конски сили.
На второ място в класацията е кросоувърът на същата марка - Volkswagen Tiguan. За шест месеца руснаците са закупили 13,4 хиляди от тези автомобили, което е със 17,5% по-малко в сравнение с миналата година.
В двигателната гама на кросоувъра в Русия има четири варианта: 125, 150, 180 и 220 конски сили. Автомобилът се предлага както във версия за задвижване само на предните колела, така и във всички колела.
Челната тройка се затваря от седанът Renault Logan, който продаде почти 12,2 хиляди бройки (-25,8%).
Колата се предлага на руския пазар с 1.6-литрови бензинови двигатели с 82, 102 и 113 конски сили. Скоростаната кутия е петстепенна "механика" или четири-лентов "автоматик".
Renault Duster и Renault Sandero са на четвърто и пето място с 12.1 хиляди (-35.4%) и 10.9 хиляди (-26.6%) продадени автомобили.
Следват: Skoda Octavia (9,8 хиляди единици; -15,2%), Skoda Rapid (8,7 хиляди единици; -48,6%), Skoda Kodiaq (8,7 хиляди единици; -17.6%), Renault Kaptur (8.5 хил. единици; -36.2%) и Renault Arkana (7.25 хил. бройки).