Видовете емблеми на автомобилните компании е запечатана в паметта на няколко поколения автомобилни фенове. Някои от тях са толкова известни, че дори дете може да ги познае. Въпреки това, не всеки автомобилен фен знае значението им.
През последните години производителите на автомобили започнаха да актуализират своите лога, за да демонстрират своя ангажимент към промените в индустрията. Общият им вид обаче остава разпознаваем.
Audi
Логото на Audi произлиза от логото на концерна Auto Union и се състои от четири преплетени пръстена, символизиращи обединението на четири автомобилни производителя: Audi, DKW, Horch и Wanderer.
В същото време името на марката се основава на латинския превод на фамилията на нейния основател Август Горх, тъй като „Audi“ се превежда от латински като „слушайте“, а „Horch“ е същото от немски.
BMW
Названието BMW е съкращение от Bayerische Motoren Werke. Някои смятат, че емблемата изобразява лопатки на витлото, но това не е вярно. Този мит възниква от популярна рекламна кампания на марката през 1929 г.
Всъщност черният външен кръг идва от логото на предшественика на BMW, компанията Rapp, а синьо-бялата карирана част символизира баварското знаме. Електрическите автомобили на BMW също имат син външен кръг, символизиращ стремежът на компанията към електрификацията.
Mercedes-Benz
Логото на Mercedes-Benz е трилъчева звезда, вписана в кръг, който символизира успеха на компанията по суша, вода и въздух, тъй като компанията на един от основателите на марката Готлиб Даймлер също така създава и авиационни и морски двигатели.
След сливането на Daimler-Motoren-Gesellshacft с Benz & Cie през 1926 г. символът на трилъчевата звезда е проектиран като кръг.
Volkswagen
Емблемата на марката се състои от две букви: “V” и “W”, насложени една върху друга в кръгла рамка. Те символизират името на компанията, което на немски означава „народен автомобил“.
Първата версия на логото е представена през 1937 г. и има индустриален акцент под формата на назъбени елементи. През 1945 г. дизайнът придобива вече известната си форма, а през 2019 г. компанията премахва 3D ефекта.
Citroën
Изображението на логото на френския автомобилен производител е символ на първия бизнес на неговия основател Андре Ситроен, произвеждащ винтови зъбни колела. Всъщност логото на компанията включва два шеврона, представляващи тези зъбни колела.
Peugeot
Символът на стилизиран лъв, изправен на задните си крака, е представен за първи път през 1847 г., преди компанията на Арман Пежо дори да започне да произвежда автомобили. През 1923 г. първите автомобили Peugeot получават орнамент с лъвска глава.
Ето какво означават новите термини, свързани с автомобилите
През 1948 г., с дебюта на Peugeot 203, се появява по-познат лъв – гербът на френската област Франш-Конте, където е роден Арман Пежо. През 2021 г. логото е актуализирано. Компанията му придава ретро дизайн, вдъхновен от историческото наследство, в опит да промени репутацията на марката.
Renault
Добре познатата емблема на Renault се появява през 1923 г. Представлява известния ромб, символизиращ динамика и иновация. Съществува обаче теория, че диамантената форма е била използвана основно, защото е по-подходяща за разделените решетки на радиатора автомобилите на компанията.
През 1972 г. името на марката под логото е премахнато и линиите са удебелени, за да стане по-видимо. С дебюта през 2021 на Renault 5 Concept, френският автомобилен производител представи нова концепция за емблема, отличаваща се с 2D стил.
Ford
Синият овал е използван за първи път през 1927 г. Той съдържа подписа на основателя на компанията Хенри Форд, който остава почти непроменен, откакто е използван за първи път през 1909 г. През 2023 г. Ford направи някои промени в известната си овална емблема, премахвайки контрастиращия хром, за да опрости и модернизира дизайна.
Toyota
Двата вътрешни овала символизират сърцата на клиента и компанията. Те са наслоени един върху друг, отразявайки доверие и силна връзка. Според друга версия овалите по този начин образуват буквата „Т“. В същото време външният овал символизира мира.
Всеки от тези овали има различен щрих и дебелина, което показва културата на японската калиграфия. През 2020 г. логото беше донякъде опростено, за да демонстрира ангажимента на компанията към иновациите.
Mitsubishi
Компанията Mitsubishi е уникална с това, че името му описва неговото лого, а не обратното, както е при другите производители.
„Mitsu“ означава три, докато „Hishi“ е ромб. Японците често променят звука "h" на "b", когато се появи в средата на думата. Известно е, че знакът с три диаманта е изобретен от основателя Ятаро Ивасаки, тъй като символизира трите семейни герба на семейството му.