Индия е страна с нисък стандарт на живот: средната заплата там е около 35 хиляди рупии на месец (около 750 лв), но ситуацията на автомобилния пазар е коренно различна от българската, пише Факти бг.
Именно там се продават най-евтините чисто нови коли в света. В Индия има много модели на чисто нови автомобили, които струват по-малко от 500 хиляди рупии (което е равно приблизително на 12 000 лева по текущия курс). Днес ще говорим за трите най-евтини, цената на които не надвишава 10 000 лева.
Bajaj Qute - от 7 250 лв.
Тази малка забавна кола,е недалеч от понятието моторизирана карета. В базовото ѝ оборудване не са вклюбени дори страничните прозорци(вместо тях има полиетиленови фолиа с ципове), няма нормални брави на вратите, парно и други атрибути на комфорт. Не е изненадващо и, че в такъв автомобил се монтира едноцилиндров 215-кубиков двигател с мощност 13 к.с.
Maruti Suzuki Alto - от 8 900 лв.
Това е най-евтиният от "пълноразмерните" автомобили - и в същото време най-популярният хечбек в Индия. Пълната идеология на тази машина може да се извлече от името ѝ: тя е произведена от съвместното предприятие между индийската Maruti и японската Suzuki и е базирана на петото поколение на Suzuki Alto.
Въпреки че с течение на времето разликите с японския източник се увеличават, техническата база датира от края на 90-те години. С дължина от 3,4 м от носа до опашката, Alto все пак изглежда по-модерно от най-евтината "рикша" Bajaj Qute.
Оборудването е изключително скромно, трицилиндровите двигатели развиват максимум 68 к.с., но хечбекът се справя със задачата „да транспортира 5 души и техните вещи възможно най-евтино“. Ето защо е популярен.
Datsun Redi-Go - от 9 900 лв.
Това е пряк конкурент на Maruti Suzuki Alto и други модели, които ще обсъдим по-долу. Или по-скоро беше конкурент: само преди дни производството на Redi-Go приключи, слагайки край на неуспешната история за възраждането на марката Datsun.
Но за произведените хечбеци все още ще се предлагат от дилърите, така че точно сега моделът може да се счита за релевантен.
Технически, Datsun Redi-Go е базиран на глобалната платформа Renault-Nissan CMF-A, проектирана специално за субкомпактни модели, продавани на развиващите се пазари.
Всъщност такива машини се предлагат само в Индия, но с известна степен те могат да се считат за далечни роднини на румънската Dacia Sandero от предишни поколения.
Двигатели те на Redi-Go са с обем 800 и 1000 кубика (54 или 68 к.с.), като в последния случай като опция е предвидена дори роботизирана трансмисия.