Моделът, смятан за първия японски спортен автомобил, днес е един от най-скъпите и редки автомобили в света.
Toyota и Yamaha произвеждат общо 351 екземпляра от модела 2000GT, а два кабриолета на базата на купето са създадени за продукцията на филма за Джеймс Бонд „Човек живее само два пъти“.
Освен това японският спортен автомобил се е състезавал в състезания в Япония и САЩ, а легендарният Карол Шелби е участвал в създаването на спортната версия на Toyota 2000GT.
След като постига успехи в японските шампионати, през 1968 г. Toyota решава да пусне 2000GT Coupe в американските серии SCCA.
Създателят на Shelby Daytona Coupe Питър Брок първоначално е привлечен, за да подготви автомобилите по регламента C-Production, но в крайна сметка специалистът започва да работи по състезателните автомобили на Datsun, а по спортния 2000GT работи известния автомобилен състезател и автомобилен конструктор Карол Шелби.
Произведени са общо три автомобила - два за участие в състезанията и един резервен, но спортната кариера на модела приключва след първия сезон.
Кой е Карол Шелби как е създал най-култовия автомобил в Америка
Компанията пренася една от колите Toyota 2000GT в Япония за SCCA и я превръща в реплика на автомобила, поставил 13 световни рекорда на FIA в 72-часовите състезания Ятабе през 1966 г., докато двете други купета остават в САЩ.
През 2022 г. едно от тях ще бъде продадено на търга Amelia Island Auction. Състезателната Toyota-Shelby 2000GT се отличава с олекотена каросерия, преработено окачване с амортисьори Koni, магнезиеви джанти с широки гуми и 2,0-литров бензинов двигател с мощност 200 к.с.
Изоставен Ford Mustang GT500 1967 изуми дори експертите от Shelby ВИДЕО
През 1968 г. със спортния автомобил с шаси MF10-10001 се състезават Рони Бъкнум и Дейв Джордан, а от 1980 г. той е притежават от само един собственик.
Автомобилът е участвал в многобройни изложения, включително във Фестивала на скоростта в Гудууд, и е печелил състезания за исторически автомобили.
Цената на Toyota-Shelby 2000GT не е обявена, но експертите очакват купето да стане най-скъпият японски автомобил в историята. Освен че е рядък сам по себе си, продаваният на търга модел е първата Toyota 2000GT в историята. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!