Новосъздадената френско-американска тунинг фирма Légende Automobiles представи първия си продукт - рестомод на класическия френски малолитражен автомобил Renault 5 под собственото си име Turbo3.
За основа на своето творчество Légende Automobiles използва стандартното Renault 5 с три врати от първото поколение, произвеждано през 1972-1985 г. От оригинала обаче са запазени само част от вътрешните панели на корпуса, покривът и някои детайли от интериора.
Всички външни елементи са разработени от нулата и са изработени от въглеродни влакна - те оформят много агресивен екстериор, препращащ към легендарната спортна модификация Renault 5 Turbo, която в първото си поколение е произвеждана в малки серии от компанията Alpina през 1980-1984 г.
Докато стандартната "петица" е със задвижване на предните колела, то Turbo е със средно разположен двигател и задвижване на задните колела.
Представиха бюджетния кросоувър на Renault за 7 хил. долара СНИМКИ
Turbo3 на Légende Automobiles следва същата рецепта като източника си на вдъхновение - двигателят е разположен зад предните седалки, а задвижването е на задните колела. Въпреки това автомобилът е оборудван с модерен бензинов двигател с турбокомпресор и мощност 400 конски сили. Припомняме, че оригиналното Renault 5 Turbo имаше 1,4-литров турбодвигател с мощност 160 к.с.
Оптиката е най-съвременна, диодна. В интериора е използвана кожа алкантар и са монтирани сплескан волан и виртуално приборно табло. Има и спортни седалки, двузонов климатичен контрол.
Френският "Бръмбар" - тайната разработка на Renault СНИМКИ
Колата е със секвенциална скоростна кутия. Шасито на автомобила е разработено от нулата, а за по-голяма твърдост на каросерията е използвана спортна тръбна предпазна клетка. Предните колела са 16-инчови, а задните - 17-инчови.
Други подробности за Turbo3 засега не са разкрити. Цената ще бъде обявена отделно. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!
Оригиналното Renault 5 от 1980 г.
Стандартно Renault 5 с три врати от края на 70-те години