Немски медии: УАЗ трябва да струва 40 000 евро

https://auto.blitz.bg/novini/nemski-medii-uaz-tryabva-da-struva-40-000-evro Auto.blitz.bg
Немски медии: УАЗ трябва да струва 40 000 евро

Компанията MWM из чешкия град Штеновице исползва руския УАЗ Хантер в качеството на база за електромобила Spartan. Немските журналисти споделиха впечатленията си за тази кола. 

Всички вече са свикнали с електромобилите като към някакво съвременно и технологично решение, но в случай с UAZ Hunter Spartan трябва да се говори за нестандартна преработка, пише изданието Auto motor sport.

Компанията MWM от чешкия град Штеновице използва руския УАЗ Хантер в качеството на базов автомобил за електрическия си автомобил Spartan. UAZ Hunter — е доста просто построен всъдеход с класически дизайн, което доста рядко се среща сред днешните електромобили.

 Но именно поради тази причина MWM залага на руската кола. Проста и лесно се ремонтира - има определена група от купувачи, които търсят именно това.  

MWM заменя ДВГ със синхронен двигател с променлив ток. Доста необичайно за електромобил, но механичната кутия на УАЗ, както и понижаващата предавка и пълното задвижване на автомобила донор си остават на борда. 

Макар, че като се отчете въртящият момент, това може да се окаже излишно - понижаващата предавка въобще не е необходима.  

При това всъдеходът с електромотора ще е по-мощен от стандартния бензинов двигател с работен обем от 2. 7 литра (135 конски сили). Движещата сила на екологично чистата версия ще бъде синхронен електромотор с променлив ток с мощност 120 кВт/160 конски сили, развиващ внушителните 600 Н.м  въртящ момент.

Преработката в електромобил увеличава общото тегло на УАЗ-а с около 120 килограма, ако се монтира стандартна батерия с капацитет 55 кВт.ч, която е разделена на четири отделни части. 

При този капацитет пробегът с едно зареждане е около 200 километра. Ще се предлага и по-голяма батерия с капацитет от 90 кВт.ч, но ръководителят на MWM Морис Уорд не очаква голямо търсене на въпросната модификация.

Диапазонът от 55 кВт.ч му изглежда повече оит достатъчен за повечето потенциални клиенти.

По думите на Уорд, цената ще зависи от местните данъци. Средно, електрическият УАЗ Spartan със стандартна батерия трябва да струва 40 000 евро. 

MWM на първо време ще започне да го предлага на клиенти от планинските и горските отрасли и региони. 

Та до какъв извод са достигнали немските журналисти, изучавайки автомобила? Определено, няма нищо по-добро за пресечения терен от двигателя с вътрешно горене. 

Но в случая с руския всъдеход има плюсове - отличен, голям въртящ момент и безшумност на големия тежък автомобил в гората. 

Все пак предстои да се види, дали е добра идея всичките 600 Н.м да бъдат предавани през понижената предавка на оригиналните възли на УАЗ.

Вероятно ще може да се кара без въобще да се налага ръчката за скоростите да бъде пипана. 

 

 

Горещи

Коментирай