Механичната скоростна кутия се счита за по-надеждна от автоматичната. При правилна употреба тя може да надживее двигателя. Има обаче грешки, които могат да я „убият“ за шест месеца.
Ръчната скоростна кутия е любима на спортисти и хора с агресивен стил на шофиране. Например рязкото освобождаване на педала на съединителя при стартиране е ефектно - рязко въртене на колелата с характерния дрифт.
Тази зрелищност, обаче, не е единственият плюс. По време на старта спортистите могат да спечелят част от секунда благодарение на това.
Начинаещите правят подобни неща с педала на съединителя не само по време на състезания, но и при ежедневни пътувания. Машината е подложена на ударни натоварвания: след поредица от такива резки трикове освобождаващият лагер и дисковете на съединителя ще трябва да бъдат сменени. Освобождаването на педала на съединителя трябва да става плавно - това ще спаси трансмисията от нелепи повреди.
Защо мигането с фаровете на колата преди стартиране на двигателя помага през зимата
При друга крайност педалът на съединителя е постоянно натиснат. Начинаещите се страхуват да преместят крака си встрани. Леко натиснат педал предава напрежение на вилката, съединителят едва се отпуска. В резултат на това дисковете се загряват. Повишаването на температурата неизбежно ще доведе до повреди.
Вредно е да държите педала натиснат дълго време в задръствания и на светофари. Това не само ще доведе до проблеми с дисковете, но и до износване на освобождаващия лагер и неговата смяна.
Колко дълго може да оставите колата да работи на празен ход, без да й навредите
Друга грешка е превключването на скоростната кутия, когато педалът на съединителя не е натиснат напълно. В този случай водачът може да чуе характерния звук от синхронизаторите. Механизмът, изравняващ скоростта на валовете може да се повреди.
Грешка, която ще доведе до подобна повреда, е случайно превключване на задна скорост при прилична скорост и високи обороти на двигателя. Машината няма да тръгне назад, но синхронизаторите ще пострадат.
Също така, по време на шофиране, не трябва постоянно да се държи ръката на селектора вместо на подлакътника. Това води до прекомерно разхлабване на механизма за превключване. Селекторът трябва да се докосва само за смяна на предавките. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!