BYD, Zeekr и Deepal се насочват към Южна Корея, за да се изправят срещу Hyundai. Успехът в трудния регион може да подобри имиджа на китайските електрически автомобили.
Китайските производители на електрически превозни средства търсят нови пазари на фона на ожесточена конкуренция у дома. BYD, Zeekr и Deepal (подмарка на Changan) насочват вниманието си към Южна Корея: в страната вече е започнало да се формира мрежа за продажби.
Например, BYD възнамерява да увеличи броя на шоурумите до 30 до края на 2025 г. и да достави десет хиляди автомобила на своите съседи.
В момента BYD изнася по-малко от десет процента от превозните си средства, но автомобилният гигант се готви за разширяване и инвестира в гигантски кораби.
В Южна Корея концернът Hyundai (заедно с Kia) заема 75% от пазара, така че пристигането на китайците ще удари основния автомобилен производител в страната.
Интересното е, че продажбите на електрически превозни средства в Южна Корея са спаднали с 3,9% през 2024 г., но търсенето на Tesla е скочило 6,5 пъти.
Първоначалната цел на BYD, Zeekr и Deepal е да победят американския производител на автомобили с батерии. Изборът на Южна Корея като приоритетен експортен пазар се обяснява както с географската близост, така и със строгите мита от Европейския съюз и Съединените щати.
Пристигането на BYD ще изнерви корейските автомобилни производители, защото в Япония отне само 2,5 години от началото на доставките до победата над Toyota в сегмента на електрическите превозни средства.
Вътрешният пазар на Китай е прегрял от „ценови войни“ и автомобилните гиганти търсят по-печеливши области за развитие на бизнеса.