Увеличеният разход на масло или горене на масло от двигателя е често срещана неизправност и затова предизвиква предизвиква огромен интерес сред шофьорите и постоянни полемики на тема кое се счита за повишен или голям разход на масло, какви са причините и как да бъдат отстранени.
Според автоекспертите нормален разход на масло се счита намаляването на обема му от най-горната отметка на щеката (мах) до най долната отметка на щеката (мin) - за целия пробег на маслото (от смяна до смяна).
Да долея или да заменя маслото: Най-разпространената грешка, която убива двигателя
Ако забележите, че двигателят на вашия автомобил започне да "гори" повече от посочения по-горе нормален разход масло, то това е явен признак за неизправност по агрегата.
Разширеният списък на причините за голям или повишен разход на масло включва:
При какви обороти двигателят се износва най-малко
• некачествено масло
• повишено износване на цилиндро-буталната група
• загуба на подвижност в сегментите / спечени сегменти и още по лошо заварени/
• неработоспособни гумички на клапаните / стари /
• неизправна системата на вентилация на картера
• протечки на масло;
• изхвърляне на маслото в изходната тръба през турбината
• изхвърляне на масло в системата на охлаждане
Както се вижда те не са малко, но сега ще стане дума за най-често срещаните.
Как само по 1 признак да разберем, че двигателят всеки момент ще се скапе
Първата причина в списъкd е некачествената смазка. Ако не сте уверен в качествата на маслото, което сте налели в мотора, то пробвайте да го смените с друго. Смазочната течност трябва да отговаря на предписанията на производителя и да не е "менте".
Повишеното износване на цилиндрово буталната група също оказва влияние на разхода на масло. Ако проблемът е такъв, то трябва да забележите синкав дим, излизащ от ауспуха при понижаване на компресията. Тук нещата опират до по-капитален ремонт.
Топ 9 марки с най-бързо авариращи скоростни кутии
Ако разходът на масло е придружен от синкав дим, увеличен разход на гориво и забележимо намаляване на мощността на двигателя, то най-вероятно проблемът е свързан със сегментите. В сервизите отстраняват проблема със специално почистване, "продухване" на високи обороти и ако това не помогне - следва смяна на сегментите./auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!