Двигателят гълта масло: Причини и отстраняването им

https://auto.blitz.bg/saveti/dvigatelyat-glta-maslo-prichini-i-otstranyavaneto-im Auto.blitz.bg
Двигателят гълта масло: Причини и отстраняването им

Увеличеният разход  на масло или горене на масло от двигателя е често срещана неизправност и затова предизвиква предизвиква огромен интерес сред шофьорите и постоянни полемики на тема кое се счита за повишен или голям разход на масло, какви са причините и как да бъдат отстранени. 

Според автоекспертите  нормален разход на масло се счита  намаляването на обема му от най-горната отметка на щеката (мах) до най долната отметка на щеката (мin) - за целия пробег на маслото (от смяна до смяна).

Да долея или да заменя маслото: Най-разпространената грешка, която убива двигателя

Ако забележите, че двигателят на вашия автомобил започне да "гори" повече от посочения по-горе нормален разход масло, то това е явен признак за неизправност по агрегата.

Разширеният списък на причините за голям или повишен разход на масло включва: 

При какви обороти двигателят се износва най-малко

• некачествено масло
• повишено износване на цилиндро-буталната група 
• загуба на подвижност в сегментите / спечени сегменти и още по лошо заварени/
• неработоспособни гумички на клапаните / стари /
• неизправна системата на вентилация на картера 
• протечки на масло; 
• изхвърляне на маслото в изходната тръба през турбината
• изхвърляне на масло в системата на охлаждане

Както се вижда те не са малко, но сега ще стане дума за най-често срещаните.

Как само по 1 признак да разберем, че двигателят всеки момент ще се скапе 

Първата причина в списъкd е некачествената смазка. Ако не сте уверен в качествата на маслото, което сте налели в мотора, то пробвайте да го смените с друго. Смазочната течност трябва да отговаря на предписанията на производителя и да не е "менте".

Повишеното износване на цилиндрово буталната група също оказва влияние на разхода на масло. Ако проблемът е такъв, то трябва да забележите синкав дим, излизащ от ауспуха при понижаване на компресията. Тук нещата опират до по-капитален ремонт.

Топ 9 марки с най-бързо авариращи скоростни кутии

Ако разходът на масло е придружен от синкав дим, увеличен разход на гориво и забележимо намаляване на мощността на двигателя, то най-вероятно проблемът е свързан със сегментите. В сервизите отстраняват проблема със специално почистване, "продухване" на високи обороти и ако това не помогне - следва смяна на сегментите./auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
3 Коментара
mycar
преди 5 години

Моят Автомобил, форум http://mycar.bestforums.org/index.php

Откажи
Vazbudeno_hui4e
преди 5 години

На майка ви пyтката!

Откажи
Георги
преди 5 години

Преди да се сменят сегментите,се накисват с препарат(антикокс).След това може да не се наложи да се сменят.

Откажи