Всеки шофьор, който се е сблъсквал със сериозни ремонти на двигатели или просто иска да бъде внимателен с автомобила си, се е замислил за начините, по които трябва да се експлоатира двигателя на автомобила.
Дали да го използва на ниски обороти за намаляване на разхода на гориво, или да дава газ до дупка, така че свещите добре да се самопочистват и да има по-малко нагар по частите?
5 признака, че автоматичната скоростна кутия е на смъртно легло
"Златна среда"
В нея няма нищо хубаво. В този случай, тягата на двигателя ще се чувства добре, но частите ще се износват много бързо. Шофьорът сякаш ограничава скоростта на въртене на частите в двигателя, а това увеличава натоварването . В резултат - голямо износване.
Газ до дупка
От големите обороти има твърде малко смисъл. Освен огромния разход на гориво, ще получите повишаване на температурата на маслото. Поради това, то ще стане по-течно и няма да може адекватно да образува масления филм върху частите - така желязо ще трие в желязо. Ако постоянно експлоатирате двигателя на високи обороти, то износването му ще е още по-бързо отколкото при задържане.
Какво трябва да направим, ако в талона на колата ни не е посочена екологична норма
Кой тогава е оптималният вариант, когато износването е близо до нула?
За всеки двигател, това е индивидуален въпрос, за да разберете точните данни, можете да зададете този въпрос в интернет търсачките. "оптимални обороти" и марката и модела на вашия автомобил.
Защо не трябва да купувате на старо кола, карана предимно от жена
Но освен това има и общи препоръки, които са подходящи за повечето масови автомобили, които се използват всекидневно. Оптималната скорост на двигателите на тези автомобили е от 2500 до 3500 оборота в минута.
Именно при тези обороти върху частите на двигателя се нанася масло с оптимална дебелина на филма и те извършват движенията най-лесно./auto.blitz.bg