Нито един автоджамбаз не си губи времето в търсене на скрити някъде изключватели, релета и всякакви такива подобни устройства, с чиято помощ собствениците на коли изключваха своята аларма против крадене на автомобил. Задачата им е максимално бързо да запалят двигателя чрез всякакъв възможен начин и да отпрашат към "базата".
Всичките излишни кабели се прекъсват, след което почти мигновено се възстановяват основните вериги (стартер и палене) и двигателят се пали. Именно по този алгоритъм крадяха по-простите коли от семейството на Самара - 2108, 2109 и така нататък. Но в редица случаи автомобилните крадци ... се предаваха! Уж са били направили всичко както трябва, но резултатът е отрицателен.
За защита от кражба на колата от типа "осмица" опитният майстор променяше спойките на Датчика на Хол! Три кабела можеше да бъдат запоени по шест различни начина - само трябва да не се забравя как точно да се промени и ответната част, отиваща в комутатора. А след това можеше смело към тази схема да се включи нови кабели, които да бъдат прекарани до салона. Всъщност бе достатъчно кабелите да са само два, но ако се прекарат пет, по-лошо няма да стане: спектакълът пак ще е пълен.
Джамбазът, отворил предния капак на "осмицата", ще се опита веднага да включи донесения от него "паяк" (комутатор с бубина за палене). Но нищо няма да излезе, все пак кабелите на датчика са разменени. А за крадеца времето е пари: да се губят излишни минути на конкретна "осмица" просто няма смисъл и ток ще тръгне да търси друга жертва.
Любопитно е, че на един такъв майстор, монтирал подобно устройство против кражба, веднъж били позвънили. Питали го какво точно бил направил с колата. Оказало се, че колата на клиента, който отишъл на море, е станала обект на опит за кражба, но в крайна сметка крадците развъртяли всичко, което могли. Собственикът на колата се обърнал към местния сервиз с молба автомобилът да бъде оправен. На свой ред тамошните майстори възстановили всичко, но така и не успели да запалят двигателя.