Да се правят в момента прогнози е недалновидно. Но въпреки това всеки руснак си мисли за своето бъдеще и оценява перспективите, в дадения случай на пазара за автомобили.
Интернетресурс представи данните си от свое допитване до руските шофьори. Впоследствие те бяха коментирани и от експерт.
Сред компаниите, които заявиха, че спират да продават в Русия, в момента са Volkswagen, Volvo, Skoda, Audi, Honda, Mazda, BMW, Ford (търговски автомобили), GM, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Porsche, Lexus, Lamborghini, Bentley. Списъкът с времето може да се попълни.
И така руските шофьори бяха попитани вярват ли, че до лятото продажбите на "корейците" и "китайците" могат да надминат 50% в Русия? Темата активно се обсъжда в руските медии, след като западните и японските компании спряха да продават в Русия.
Допитването е било проведени от 10 до 14 март.
Мнозинството от участвалите (64%) са започнали да свикват с тази мисъл и размишляват, какво ще правят в новата реалност. 28% са се въздържали от прогнози - все пак всичко стремглаво се променя и никакви прогнози за събитията не успяват да са точни. Едва 8% от участниците са оптимисти, които вярват, че "европейците" и "японците" скоро ще се върнат.
Та нали те не са и си тръгвали, а само са "преустановили" продажбите и производството.
Мнението на експерта
Кирилл Милешкин, редактор на автомобилно списание.
От 24 февруари насам се случиха толкова много неща. В миналото бе невъзможно да си представим, че най-разумното наистина би било просто да се откажеш от каквито и да е прогнози.
Въпреки това, мисля, че позициите на Корея и Китай неизбежно ще се подобрят поради три причини.
Първо, преустановилите дейност няма да могат да компенсират изпуснатите ползи от продаваните обеми.
Второ, някои марки, не е изключено, наистина да са решили да си тръгнат - най-големи шансове за това имат "американците".
Трето, в очите на купувачите най-вероятно ще се подобри авторитетът на онези, които не са си затваряли бизнеса.
Убеден съм, че ситуацията ще се нормализира със същото количество марки, което е имало и преди, и предпочитанията на клиентите силно няма да се променят.
Така, че дяловете на пазара, безусловно, ще претърпят корекции, но не по радикален начин.