Автомобилните екстри, които са много опасни през зимата

https://auto.blitz.bg/novini/avtomobilnite-ekstri-koito-sa-mnogo-opasni-prez-zimata Auto.blitz.bg
Автомобилните екстри, които са много опасни през зимата

Допълнителните опции отдавна вече са един от най-важните параметри при избор на кола. 

Автомобилните производител, които редовно подобряват технологичното ниво на своите модели, имат по-висок статус на пазара и всичките възможности за успешна конкурентна борба. 

И всичко това се търси доста сред клиентите, които само и чакат да им се предложи нещо ново, удобно и функционално. 

При това дори и опитните шофьори не винаги могат да различат истински полезната опция от безсмислената такава, която не е нищо повече от чист маркетингов трик. 

Освен това, има и откровено вредни новости, ако те, например, бъдат оценявани в един конкретен сезон. 

По-долу ще ви разкажем за опциите, които в зимния период е по-вероятно ще ви затруднят на пътя.  

Датчик за налягането в гумите

В дадената опция няма нищо принципно ново. Това е само закономерно следствие от разширяването на електронни датчици за състоянието на едно или друго устройство. В дадения случай става дума за гумите на колата, следени от датчици. 

Те са един вид своеобразен регистратор, който информира потребителя за налягането в гумите директно на дисплея на таблото. 

Ако дадената опция бъде сравнена с традиционния манометър от гледна точка на ергонимиката при ползването, то преимуществото на датчиците е очевидно. Но има един неприятен нюанс.  

Работата е там, че датчикът в гумите при условия на студове отразява данните невярно. Ако се отчете важността на контрола на показателя за налягането в гумите по зимните пътища, то този недостатък може да доведе до най-неприятни последствия. 

Електронна ръчна спирачка 

Става дума условно за електронна ръчна спирачка, защото все пак електрониката е свързана с механика. 

Това е възел от управлението на колата, с който шофьорът взаимодейства чрез натискането на копче. 

Решението е много удобно и ергономично, но само не и през зимата. 

Отново студът внася своите корекции, неутрализирайки всичките преимущества на привлекателната на пръв поглед опция. 

С какво по-точно е лоша електронната ръчна спирачка през зимата? 

Първо, системата за задействане на ръчната спирачка с копче е такава, че при замръзване работните възли може да нямат никакъв шанс да задействат механиката. 

Второ, електрическите кабели на тази отговорна и уязвима част може да изгният и да престанат да работят. 

Особено, ако автомобилът се движи по пътища, обработени с реагенти, които ще помогнат за окисляването на контактите. 

Панорамен покрив 

Отново става дума за доста привлекателна опция,която има доста фенове. 

Панорамният покрив на автомобила е ефектен и стилен. Такъв таван визуално разширява пространството в салона, което създава аура на премиум класа. 

За съжаление, и в този случай не всичко е толкова еднозначно. При всичките си достойнства панорамният покрив е крайно непрактичен, а дори и опасен в зимно време. 

Резките температурни смени могат да доведат до образуването на пукнатини. 

Но това далеч не е най-страшното. Възможен е риск от моментално разрушаване под високо вътрешно напрежение, в резултат на което дребни стъкълца ще се изсипя директно върху главите на пътниците и шофьора. 

Но дори и ако се остави на заден план факторът с температурните промени, панорамният покрив може да бъде пробит от голяма ледена висулка, падаща от покрива на къща. 

Рискът е малък, но в случай с обикновен покрив на колата подобна заплаха като цяло не съществува. 

 

 

Горещи

Коментирай