Допълнителните опции отдавна вече са един от най-важните параметри при избор на кола.
Автомобилните производител, които редовно подобряват технологичното ниво на своите модели, имат по-висок статус на пазара и всичките възможности за успешна конкурентна борба.
И всичко това се търси доста сред клиентите, които само и чакат да им се предложи нещо ново, удобно и функционално.
При това дори и опитните шофьори не винаги могат да различат истински полезната опция от безсмислената такава, която не е нищо повече от чист маркетингов трик.
Освен това, има и откровено вредни новости, ако те, например, бъдат оценявани в един конкретен сезон.
По-долу ще ви разкажем за опциите, които в зимния период е по-вероятно ще ви затруднят на пътя.
Датчик за налягането в гумите
В дадената опция няма нищо принципно ново. Това е само закономерно следствие от разширяването на електронни датчици за състоянието на едно или друго устройство. В дадения случай става дума за гумите на колата, следени от датчици.
Те са един вид своеобразен регистратор, който информира потребителя за налягането в гумите директно на дисплея на таблото.
Ако дадената опция бъде сравнена с традиционния манометър от гледна точка на ергонимиката при ползването, то преимуществото на датчиците е очевидно. Но има един неприятен нюанс.
Работата е там, че датчикът в гумите при условия на студове отразява данните невярно. Ако се отчете важността на контрола на показателя за налягането в гумите по зимните пътища, то този недостатък може да доведе до най-неприятни последствия.
Електронна ръчна спирачка
Става дума условно за електронна ръчна спирачка, защото все пак електрониката е свързана с механика.
Това е възел от управлението на колата, с който шофьорът взаимодейства чрез натискането на копче.
Решението е много удобно и ергономично, но само не и през зимата.
Отново студът внася своите корекции, неутрализирайки всичките преимущества на привлекателната на пръв поглед опция.
С какво по-точно е лоша електронната ръчна спирачка през зимата?
Първо, системата за задействане на ръчната спирачка с копче е такава, че при замръзване работните възли може да нямат никакъв шанс да задействат механиката.
Второ, електрическите кабели на тази отговорна и уязвима част може да изгният и да престанат да работят.
Особено, ако автомобилът се движи по пътища, обработени с реагенти, които ще помогнат за окисляването на контактите.
Панорамен покрив
Отново става дума за доста привлекателна опция,която има доста фенове.
Панорамният покрив на автомобила е ефектен и стилен. Такъв таван визуално разширява пространството в салона, което създава аура на премиум класа.
За съжаление, и в този случай не всичко е толкова еднозначно. При всичките си достойнства панорамният покрив е крайно непрактичен, а дори и опасен в зимно време.
Резките температурни смени могат да доведат до образуването на пукнатини.
Но това далеч не е най-страшното. Възможен е риск от моментално разрушаване под високо вътрешно напрежение, в резултат на което дребни стъкълца ще се изсипя директно върху главите на пътниците и шофьора.
Но дори и ако се остави на заден план факторът с температурните промени, панорамният покрив може да бъде пробит от голяма ледена висулка, падаща от покрива на къща.
Рискът е малък, но в случай с обикновен покрив на колата подобна заплаха като цяло не съществува.