Всички ние използваме смартфони, които имат същите литиеви батерии като електрическите автомобили. Изхождайки от опита знаем, че батериите на мобилните телефони издържат от 5 до 8, а в най-добрия случай 10 години. А какво е положението с дълготрайността на батериите в електромобилите?
Продажбите на електрическите коли се увеличават в световен мащаб, но потребителите все още имат много въпроси относно батериите и спецификата на тяхната експлоатация. Експерти са решили да прояснят ситуацията по тази тема.
Няма ясен отговор за живота на батерията на електромобила. Това е така, защото има много фактори, които оказват влияние върху дълготрайността на батерията на електромобила.
Освен това батериите на различните модели и производители могат да се различават една от друга. Въпреки това има доказани факти, които могат да се използват и да се имат предвид преди да се премине от автомобил с двигател с вътрешно горене към електромобил или обратното.
Грандиозен: Представиха най-изумителния електромобил на Mercedes ВИДЕО
Например зарядът, който една литиево-йонна батерия може да съдържа, зависи от това колко често батерията преминава през пълен цикъл на зареждане.
Доколко това се отразява на загубата на капацитет на акумулаторната батерия, зависи от пробега на електрическия автомобил и честотата на зареждане, като по-малко е свързано с възрастта на автомобила.
Теоретично батерията на 10-годишен електромобил може да остане в по-добро състояние от тази на петгодишен електромобил, който е бил използван интензивно.
Има няколко начина, които помагат за удължаване живота на батерията. Първият е да не се използва цялото количество енергия, като по този начин се намалява броят на циклите, през които преминава батерията. Препоръчително е да се поддържа ниво на зареждане между 20 и 80%.
Уникално: IKEA пуска евтин електромобил за сглобяване ВИДЕО
Вторият е да се избегне пълното изтощаване и разреждане. Ако не възнамерявате да използвате автомобила в продължение на няколко седмици, например по време на почивка, уверете се, че акумулаторът е зареден поне наполовина.
Широко разпространено е мнението, че честото зареждане на бързи станции за постоянен ток е вредно за акумулаторните батерии, но експертите твърдят, че това е грешка.
По време на зареждането системата постоянно контролира параметрите на тока и автоматично намалява скоростта на зареждане, ако е необходимо, например ако температурата на батерията се повиши. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!