Трябва ли да се помпат гумите през зимата? Много шофьори са убедени, че това не е необходимо, а напротив, да се изкарва малко въздуха, за да се увеличи контакта. И така, кое от двете решения е правилно?
При избора на параметрите на налягането в гумите през зимата трябва да се вземат предвид няколко фактора.
Температурата извън колата е от първостепенно значение. Работата е там, че с понижаването на температурата на въздуха под нулата, налягането в гумите пада в диапазона от 0,1 - 0,3 атм. По този начин, ако гумата е напомпана до 2 бара в топъл гараж, при силен студ този показател може да спадне до 1,7 бара.
С други думи, номиналното налягане в гумите, посочено в ръководството или на корпуса, е правилно за „студена“ гума. Следователно има смисъл да проверите нивото на напомпването сутрин, в студа. В този случай можете да настроите налягането в съответствие с препоръките на производителя на автомобила.
Блогъри измиха кола при 40-градусов студ и показаха удивителния резултат ВИДЕО
Второто нещо, което трябва да имате предвид при напомпване на гумите в студеното време, е това къде и при какви условия планирате да шофирате. Ако смятате да се движите с висока скорост по магистралата, а освен това и в компанията на пътници, тогава няма да е излишно да увеличите налягането в гумите със 0,2 - 0,3 бара.
Тази стойност обаче не трябва да се надвишава значително. В края на краищата прекалено напомпаните гуми през зимата са не по-малко опасни, тъй като контактният участък с пътната настилка ще намалее, еластичността на материала ще намалее, управляемостта ще се влоши и износването на гумата ще се увеличи.
И обратното, ако планирате да тръгнете по заснежено офроуд трасе, не е необходимо да помпате гумите. Освен това при определени обстоятелства (например при шофиране в дълбок сняг) има смисъл да се увеличи налягането с 0,5 бара, за да се повишат свойствата на сцепление и съответно проходимостта.
Воланът на колата се тресе и трепери: Какви са причините и какво да се направи
Също също през зимата е важно поне веднъж седмично редовно да проверявате нивото на налягане в гумите. Разликата в налягането в гумите на хлъзгав път може да ви създаде кошмарни проблеми.
Отклоненията от регламентираната норма с 0,3-0,5 бара дори при една от гумите могат да доведат до поднасяне и проблеми с връщането на автомобила в курса. Дори и да не сте въоръжени с манометър, просто се вслушайте в поведението на автомобила си.
Ако едно от колелата е недостатъчно напомпано или прекалено напомпано, автомобилът може да отива настрани на високоскоростни прави и в завои. Впрочем същото нещо може да се получи и от джанти, задръстени от сняг и следователно загубили първоначалния си баланс.
Какво се случва, ако пренебрегнете тези препоръки и шофирате в студено време с гуми, напомпани под нормалното? В допълнение към увеличеното износване и прекомерния разход на гориво, ще почувствате влошаване на управлението.
Оттук и основният извод. Помпата с манометър трябва да стане ваш спътник, когато температурата на въздуха спадне значително в студа. Помпайте гумите на улицата стриктно според ръководството и с 0,2 - 0,3 бара повече в топлия гараж. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!