Ръждата е един от основните врагове на автомобила. Той не само разваля външния вид, но и отслабва структурата, което намалява безопасността и издръжливостта на машината.
Някои автомобили са по-податливи на корозия от други поради слаба антикорозионна защита или конструктивни характеристики на каросерията. В тази новина ще откроим топ 5 коли, които според специалистите са най-податливи на ръжда.
1. Ford Focus II (2004–2011) – класика на ръждясването
Проблемни зони: прагове, арки на колелата, капак на багажника
Второто поколение Ford Focus е един от най-популярните автомобили на своето време. С течение на времето обаче собствениците започнаха да забелязват, че каросерията е подложена на бърза корозия, особено на местата, където е съединен металът.
Праговете и калниците страдат най-много - защитното покритие там се оказва слабо. Ако автомобилът не е бил подложен на допълнителна обработка, значителни участъци от ръжда могат да се появят само след 5-7 години.
2. Opel Astra H (2004–2014) – проблеми с метала
Проблемни зони: предни калници, долни части на вратите, дъно
Opel Astra H е популярен модел сред европейските шофьори, но купето му не е особено устойчиво на корозия. Най-често ръждата се появява по предните калници и с времето се разпространява към вратите. Дъното също е изложено на влага и реактиви, което ускорява процеса на разрушаване на метала.
3. Nissan Almera Classic (2006–2012) – болестта на всички Nissan-и
Проблемни зони: арки, прагове, предни странични части
Много модели на Nissan, пуснати през 2000-те, страдат от лошо поцинковане на каросерията и Almera Classic не е изключение. Само след няколко години експлоатация собствениците забелязват корозия на праговете, особено ако автомобилът се използва в региони с активно използване на пътни реагенти през зимата.
4. Chevrolet Aveo (2003–2015) – евтин метал = ръждясва бързо
Проблемни зони: арки, крила, врати
Chevrolet Aveo беше един от най-достъпните автомобили на своето време, но икономията на материали се превърна в основния му недостатък.
Заварените места са слабо защитени от влага, а боята не е достатъчно издръжлива. В резултат на това арките и калниците бързо се покриват с ръжда.
5. Renault Logan (2005–2019) – не толкова „вечен“
Проблемни зони: преден капак, дъно, задни арки
Renault (Dacia) Logan винаги е бил смятан за „вечна“ кола, но металът на каросерията му не е много устойчив на корозия. По-старите версии на модела, които се използват в условия на висока влажност, ръждясват особено бързо. Ако не се извърши антикорозионна обработка, ръждата започва бързо да се разпространява в каросерията.
Как да защитим колата си от ръжда?
За да се предотврати преждевременното разрушаване на каросерията поради корозия, се препоръчва:
✔ Редовно мийте колата си, особено след зимата, когато пътищата се третират с реагенти.
✔ Третирайте прагове, арки и други уязвими зони с антикорозионен агент.
✔ Проверете дренажните отвори, за да избегнете натрупване на влага.
✔ Навременен ремонт на драскотини по тялото.
Ако ще купувате употребявана кола, задължително я проверете за ръжда, защото и най-добрата сделка може да се превърне в скъп ремонт.