В централната част на Русия студовете не са необичайни тази зима и вероятно ще се върнат отново. У нас също са възможни силни студове - следователно, някои от долупосочените съвети може да са полезни.
Там, където обаче отиде автомобилният журналист Юрий Тимкин, студовете са много по-сериозни - „минус петдесет“ не е извънредна ситуация, а норма на живота.
По време на зимно пътуване от Якутск до Магадан по магистрала P504 Kolyma температурите варират между -45 ° C и -59 ° C. Общото разстояние е повече от 2000 километра.
Какво се случва с колата при такива студове?
Ще ви разкажем какво се случи с Renault Arkana и Kaptur, сглобени в Москва, преминали този тест.
Ако изключите двигателя за една нощ, дори и с изолиран отсек на двигателя, температурата в него ще спадне до -35 ° C. Не всяка кола ще стартира (нашата стартира).
Половин час след изключване на двигателя на изпускателната тръба замръзва огромен сталактит, който до сутринта се превръща в сталагнат - тоест достигнал е земята.
Подгряването на двигателя е само част от проблема, защото всичко останало - окачване, кормилно управление, съединител, ремъци - е ледено!
Отначало трябва да шофирате много внимателно - замръзналите от студа еластични ленти, маслените уплътнения, праховите уплътнения са загубили своята еластичност и се чупят като стъкло, а това води до сериозни течове.
През нощта гумите също са се вкоченили и "придобили малко по-квадратна форма", водейки до адски вибрации при шофиране през първите минути.
Не мислете, че работещият двигател е гаранция за топлина: той ще ви осигурява комфортна температура само при шофиране, а на празен ход и без товар, топлината от двигателя вече не е достатъчна за отопление на купето.
Ако не се обърне специално внимание на затоплянето на мотора, студът ще намери своята жертва - например, уплътнение на масления филтър, което ще доведе до бърза загуба на масло. Двигателят ще замръзне незабелязано, но сериозно - дори във вътрешната страна на маслената вана ще се появи заледяване.
Когато температурата падне до -54 градуса по Целзий, автомобилът по принцип започва да се движи по съвсем друг начин, амортисьорите престават да работят заради сгъстилото се масло, педалът на спирачката става доста твърд, а колата спира доста по-зле, при това вратите тракат, защото уплътнителите са се вкаменили от студа.
Да се включват чистачките и пръскалките няма смисъл - чистачките са на камък и само ще дерат по стъклото.
Стъклата на Север се отопляват, като към оригиналното предно просто се залепи второ, а на задното стъкло - ПЕТ-лента. Ако лента няма, стъклото ще замръзне и ще загуби своята прозрачност.
Броните стават много чупливи. Достатъчно е леко чукване и цепнатината ви е гарантирана.