6 причини, поради които шофьорите повреждат двигателя на колата

https://auto.blitz.bg/saveti/6-prichini-poradi-koito-shoforite-povrezhdat-dvigatelya-na-kolata Auto.blitz.bg
6 причини, поради които шофьорите повреждат двигателя на колата

Напоследък можеш да чуеш отвсякъде, че колите не са като тези от преди години, двигателите са станали по-малко надеждни и като цяло всичко е било по-добре.

Определено има известна истина в това, но работата е там, че шофьорите често сами извършват действия, от които моторите много скоро са съсипани. Ще ви запознаем с шест от главните причини това да се случва.

1. Стартиране на двигателя в студа

По някаква причина много хора смятат, че съвременните двигатели не изискват загряване, смятат, че като са го запалили и вече може да тръгват. Всъщност, новите мотори в това отношение не се различават от тези, които са правени в средата на миналия век.

Ако маслото е студено, то то не може да осигури смазване. А това означава, че всеки двигател: нов, стар, бензинов, дизелов - всички те изискват загряване в студено време.

Интересно: много експерти приравняват стартирането на двигател в студено време с пробег от хиляда километра. И определено има някаква доза истина в това.

 

2. Прегряване

Не по-малко от силни студове, двигателят се страхува от прегряване. Нискокачественото гориво, лошата охлаждаща течност и ниското й ниво, течове в охладителната система - всичко това води до прегряване на двигателя.

До прегряване води и шофиране при ниски обороти и голямо натоварване. Поради силното прегряване в двигателя може да се появи проблем с главата на блока на цилиндрите, пробиване уплътнението на главата на цилиндъра, разрушаване преградите между пръстените в буталата. От това следва, че охлаждащата система трябва да се следи отблизо, особено при по-старите автомобили.

"Черен лед" на пътя: С какво е опасен и как да го разпознаем ВИДЕО

3. В червената зона

Всеки двигател има определен запас на издръжливост, определен от инженерите по време на разработката. Почитателите на бързото шофиране през цялото време поддържат оборотите на двигателя в зона, близка до максималната. В този режим моторът винаги работи на предела и много бързо може да се повреди.

 

4. Масло

Смазването на двигателя играе много важната функция в неговата работа. Трябва редовно да се сменя маслото, защото с течение на времето то губи свойствата си и вече не е в състояние да осигури необходимото ниво на смазване на повърхностите.

Много шофьори пренебрегват навременната смяна на маслото и могат дълго време да шофират без да го сменят. Още по-лошото е, когато водачите не проверяват редовно нивото му и шофират с недостатъчно количество.

 

5. Хидроудар

Доста рядко явление, но е добре да се знае за съществуването му. Когато шофирате в дълбоки локви или друга водна повърхност, водата може да влезе в двигателя и след това ви чака беда. Водата практически не се свива, така че вътрешностите на двигателя просто се повреждат при среща с нея.

За да избегнете това, винаги трябва да наблюдавате дълбочината на преминаващата локва или река и да се движите така, че да не създавате голяма вълна.

Как да проверите грешките на автомобила без оборудване

6. Ангренажен ремък

Скъсването на ангренажния ремък в движение може да ви доведе изключително сериозни проблеми и доста скъп ремонт. Редовната му смяна е най-добрата защита. Ето защо трябва да се спазват интервалите за смяна на ремъка, посочени от производителя. Много важно е също така ангренажният ремък редовно да бъде проверяван от специалист. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Горещи

Коментирай