За тази новина говорят всички, все пак темата за достъпните коли на пазара винаги е била актуална.
А стане ли дума не за намаляване на цената - още повече.
През 2020 година се предполага, че само един единствен американски производител ще продава своите коли на достъпни цени, тоест за по-малко от 20 000 долара.
Какво се е случило с достъпността на американската автомобилна промишленост и защо цените ще се повишават?
На всички тези въпроси ще се постараем да дадем отговор в тази статия.
Ford – вече не е бюджетен автомобил
Колкото и да е парадоксално, именно колите на този автомобилен производител са обичани от американците, особени от онези, които търсят бюджетни варианти за своето семейство.
Макар в концепцията на компанията да продължава да лежи точката за "достъпност", производителят не планира да продава своите нови модели на цена по-малка от 20 000 долара.
Сред най-евтините коли ще остане модела Ford EcoSport, за който в САЩ се искат 19 995 долара, но това е само базова цена и в нея не са включени данъците и цената за транспортиране на колата.
В крайна сметка до 20 000 долара ще трябва да се добавят и разходите за доставка в размер на 1095 долара. За каква бюджетност тогава иде реч?
По-рано, както се съобщаваше, Ford Fiesta и Ford Focus струваха по-малко от $20 000.
"Форд" не е единственият новатор в обновяването на политиката за продажби.
Към тази тенденция са се присъединили и други автомобилни производители.
Кои автомобили стават по-малко достъпни
Сред бюджетните модели на Fiat Chrysler бяха Fiat 500 и Dodge Dart, но компанията се отказа от производството им и сега нито една от колите ѝ в САЩ не струва под 20 000 долара.
С Chevrolet работата е малко по-различна. Брандът GM май остана единственият, който продава коли въз основа на платежоспособността на купувачите.
Коли като Chevy Spark и Chevy Sonic се продават на цена от 14 095 и 17 595 долара съответно
Макар, че бъдещето им е под въпрос.
Формиране на новата ценова политика
Мнозина смятат, че постановката на този въпрос е наистина голям проблем. Все пак американците са свикнали с достъпните коли, чиято история при това е дългосрочна, но всичко необратимо се променя.
Това се обяснява с отделянето на нов сегмент на купувачи, по-платежоспособни, които искат да си купят по-скъпи кросоувъри, джипове и пикапи.
Трябва да се отбележи и връзката на американския пазар с азиатските автомобилни производители, в частност Hyundai и Kia.
И двете южнокорейски марки предлагат доста достойни алтернативи във вида на Kia Soul (17 490 долара), Hyundai Venue (17 350 долара), Nissan Kicks ($ 18 870), а освен тях има и компактните всъдеходи: Nissan Versa, Hyundai Accent и Toyota Yaris, като цената им не надвишава 20 000 долара.
Поради това, че американските производители са изгубили доминантната си позиция на началния пазар, то е напълно възможен вариантът за преход на този сегмент към чуждестранните инвеститори и производители.
Особености на политиката за ценообразуване в автоиндустрията
Ако се задълбочим, то ще стане очевидно, че автомобилите на Ford, които са само с азиатски произход струват доста по-евтино от своите американски аналози. С какво се обяснява тази особеност във формирането на цените на всъдеходите?
Работата е там, че компанията производител на автомобили в Азия се характеризира с глобално присъствие на световния автомобилен пазар.
Техните автомобили са по-търсени, а самите производители казват, че глобалната им следа се намира в Америка.
И това наистина е така. Тези компании са сериозна конкуренция на същия "Форд", водейки по продажби.
Що се отнася до първия, то неговите продажби са намалели само с 4%, като работата е в ценовата политика на предлаганите автомобили.
Това са последните автомобилни новини, дошли от Америка.