Нов символ за сцепление на лед за зимните гуми

https://auto.blitz.bg/novini/nov-simvol-za-sceplenie-na-led-za-zimnite-gumi Auto.blitz.bg
Нов символ за сцепление на лед за зимните гуми

Първоначално зимните гуми имаха само снежинка на страничния борд, след което се наложи и знака със снежинка и три върха (3PMSF). Такива гуми, носещи символа, означават, че са тествани за ускорение в средно натъпкан сняг, където гумата 3PMSF е проверена за ускоряване с най-малко 110 процента на сцеплението на референтна всесезонна гума.

Сега има тест за спиране, при това за спиране на лед. Гумите одобрени за такова спиране се маркират с още един специален символ на страничната стена.

Новият символ за сцепление на лед върху зимните гуми представлява триъгълник или връх покрит с лед и разделя това, което осигурява сцепление при ускорение в сняг, от забавяне на лед.

Специалисти в индустрията на гумите стигат до заключението, че е нужен нов идентификатор, който би помогнал да се разграничат специалните зимни гуми от разпространеното обозначение с три върха и планинска снежинка - знак, с който вече се брандират дори и някои всесезонни гуми.

Новата оценка, одобрена от техническия комитет към Международната организация за стандартизация (ISO) , означава, че зимните гуми вече имат международно одобрен тест за сцепление върху заледени повърхности по отношение на спирането, пише Факти бг.

Засега тази нова емблема се появи само на страничната стена на най-новото поколение Nokian Hakkapeliitta 10 с шипове и Hakkapeliitta R5s без шипове.

Уес Болинг от Nokian казва, че са използвали различни автомобили с предно задвижване по време на този специфичен тест, включително Volkswagen Golf. 

Каучукът и смолите в тези специфични гуми с оценка за лед се държат по-добре при изключително ниски температури. Очаква се тази пиктограма да започне да се появява на продукти, тъй като компаниите пускат нови и актуализирани варианти.

Методът на теста е лесен. Трябва да се проведе върху плоска повърхност от полиран лед, който е бил напоен с вода най-малко един час преди първия от трите проби на спирачките. След това ледената повърхност се подготвя предварително с тестово превозно.

Предварителната подготовка се измерва със стандартизирани референтни всесезонни гуми (P225/60R-16 97S, както е дефинирано в ASTM F2493), за да се гарантира, че повърхността е правилно подготвена. Така ефективно се задава целта, спрямо която ще се сравняват зимните гуми.

По време на теста не може да вали сняг или дъжд, избягването на пряка слънчева светлина е оптимално по очевидни причини, а ветровито време трябва да се счита за неблагоприятно условие. Температурата на въздуха, която се измерва на около метър от повърхността, трябва да бъде между минус 27 и плюс 7 градуса по Целзий. Температурата на ледена повърхност трябва да е между минус 27 и минус 9 градуса по Целзий.

Тестовото превозно средство трябва да бъде лек автомобил с ABS, който може да приеме различни размери гуми. Не се допуска баласт или допълнителна тежест, специално позиционирана за увеличаване на натоварването на гумите.

Преди това гумите трябва да бъдат карани най-малко 100 километра по суха настилка, после напълно почистени от сняг и мръсотия. Тестът се прави при скорости от 20 до 25 километра  час с минимум девет опита. Най-високата и най-ниската стойност се премахват, пише аудомедиа бг.

Горещи

Коментирай