Шефът на BMW посече електромобилите

https://auto.blitz.bg/novini/shefat-na-bmw-poseche-elektromobilite Auto.blitz.bg
Шефът на BMW посече електромобилите

BMW беше критикувана в миналото за твърде бавното си разработване на атрактивни електрически превозни средства и беше един от малкото големи автомобилни производители, които не се ангажираха с твърда дата, когато ще продават само електромобили.

Сега, когато някои от конкурентите им се отдръпват от обещанията си да продават само електрически превозни средства, по-предпазливият подход на Мюнхенската марка изглежда дава резултат.

Германската марка отдавна вярва, че е необходима широка гама от технологии за задвижване и по време на годишната си среща миналата седмица, шефът Оливър Ципсе удвои усилията си за този подход. Поради това BMW ще продължи да произвежда и продава бензинови, дизелови, хибридни и водородни автомобили, наред с множеството нови електрически превозни средства, които вече разработва.

„Ние приемаме амбициозните политически цели сериозно, но не вярваме в технически едностранчиви регулации, които ограничават предлагането“, каза Ципсе. „Същият принцип важи и за кръговата икономика. И тук само цялостен подход може да даде възможност и да стимулира инвестициите. Защото, като самостоятелна технология, електрическата мобилност води в задънена улица – това вече е ясно. Разликите са просто твърде големи, дори само в рамките на Европа.“

Ципсе даде примери от Белгия и Италия. В Белгия щедрите стимули доведоха до това, че електрическите автомобили и хибридите достигнаха пазарен дял от над 60% миналата година. За сравнение, в Италия те представляват само 4% от продажбите. Той добави, че най-важният въпрос е как ефективно да се намалят емисиите на CO2 и че отговорът не е „да се мисли в черно и бяло“.

„Докато други производители обръщат курса си или коригират стратегията си, ние сме на правилния път“, каза Ципсе пред акционерите. „Дори политиците започват да осъзнават това: Новото германско федерално правителство подкрепя широк подход към технологиите, докато Европейската комисия се стреми да направи Европа по-конкурентоспособна.“

Факт е, че търсенето на електрифицираните модели на BMW нараства, но той се дължи на множеството версии с т-нар. меки хибриди,които използват малък ел. мотор който играе робя основно за по-ниските вредни емисии и за покриване на нормите.

През първото тримесечие електрифицираните превозни средства съставляват над 25% от всички продадени нови автомобили, но само една пета от тях са изцяло електрически. А през 2028 година BMW ще пусне на пазара първия си автомобил за производство на водород с помощта на Toyota, пише Факти бг.

Горещи

Коментирай