Хиперколата Bugatti Veyron от 2005 до 2015 г. се произвежда в тираж от само 450 копия. Нейният наследник Chiron се оказа малко по-популярен: 500 автомобила от 2016 до 2024 година.
И така дойде време колата да отстъпи място на наследника си, който бе кръстен Турбийон. Името не е дадено в чест на великите състезатели от миналото.
Турбийонът е механизъм в часовниците, който противодейства на гравитацията и повишава точността на скоростта.
На бърз поглед може да изглежда, че просто гледаме рестайлинг на Chiron. Но не: каросерията е изцяло нова, просто наследствеността е много ясно видима в дизайна.
Четиритурбокомпресорният двигател W16 8.0 е заменен с изцяло нов V16 двигател. Той разполага с 300 "кубика" допълнително, може да се развърта до 9000 об / мин и - изненадващо - е лишен от турбокомпресор! Гигантският обем междувременно прави възможно изцеждането на 1000 конски сили и 900 Nm от атмосферния двигател.
Той е подпомаган от три електрически мотора, всеки с мощност по 340 конски сили. Единият е вграден в 8-степенния преселективен робот и заедно с двигателя с вътрешно горене задвижва задните колела. Останалите два са отговорни за предните колела, всеки за своето. Общата мощност на силовата установка е 1800 коня. Chiron имаше 1600 конски сили.
Турбийон може да се преструва на "зелен" и измине до 70 км само на електричество благодарение на своята 25-киловатова батерия.
Удивително е, че хибридът се оказа по-лек от чисто бензиновия си предшественик. Батерията и електрическите двигатели общо тежат 300 кг, но почти толкова тежат и турбините на Chiron, съчетани с най-сложната охладителна система. А в новия модел отделните елементи са олекотени. Резултатът е 1995 кг собствено тегло, което е с един символичен килограм по-леко от теглото на Chiron.
Chiron ускорява100 км/ч за 2,4 секунди, 200 км/ч за 6,1, 400 км/ч за 32,6 и в ограничението ускорява до 440 км/ч. Резултатите му са съответно 2,0 сек, 5,0 сек, 25 сек и 445 км/ч.
Има и други функции. Вратите са станали повдигащи се. Седалките не са регулируеми, но ще бъдат изработени по тялото на съответния клиент. Изцяло аналоговото приборно табло е произведение на изкуството.
Цената е от 3,6 милиона евро. Планира се да бъдат произведени само 250 автомобила. За сравнение: Veyron през 2005 г. започна от 1,1 милиона, Chiron струваше от 2,4 милиона.