Да доживееш до възрастта на старец: тест драйв на Opel Corsa A

https://auto.blitz.bg/vtora-raka/da-dozhiveesh-do-vzrastta-na-starets-test-drayv-na-opel-corsa-a Auto.blitz.bg
Да доживееш до възрастта на старец:  тест драйв на Opel Corsa A

2018 година сме. Пред очите ни обаче се появява компактен хечбек. Но какво е това?  Няма централно заключване, и трите врати трябва да се отключват поотделно. Вместо електрически моторчета да вдигат и свалят стъклата, на вратата има ръчка от месомелачка. За да се запали студения двигател, трябва да се дръпне смукача. Под капака има карбуратор и контактно запалване с бобина и прекъсвач-разпределител. Климатик няма. Няма никакви въздушни възглавници - само си затягате колана. Тръгвайки, и с двете ръце се усеща липсата на усилвател. Машина на времето? 

Не, по точно казано ... олдтаймър или по-скоро янгтаймър. Става въпрос за Opel Corsa A 1985 година, първото поколение на модела с еднолитров двигател. 

Историческа честност

Първата "Корса" се отличава с честността на 80-те години на миналия век. Казано е, че автомобилът е компактен, значи, той действително е компактен, а не "надут" отвътре, като съвременните "компактни" коли. Видимостта е отлична, стъклата са огромни, като витрини, колоните тънки. Може и да не се паркира "по огледала" - достатъчно е да повъртите главата си. 

Положението на кормилото, разбира се, не се регулира, но и не е необходимо. Геврекът с необходимия размер е точно пред шофьора и е наклонен под точно необходимия ъгъл. Усилието обаче, което трябва да се приложи при завиване, си е неочаквано голямо за такава малка кола. Дори и в Москвич-2140 и в ЗАЗ-968М трябва да се напрягаш по-малко. Затова пък точността на завиване е точно такава, каквато трябва. Малко движение и вече си заобиколил дупката или шахтата. Само малко да позавъртиш волана и на същия миг се престрояваш в съседната лента, и динамиката за такава маневра е доста прилична.  

Opel Corsa A сбоку

Двигателят с обем един литър има достатъчно мощност и въртящ момент, но понякога се налага да бъде пофорсиран малко. Не очаквайте да го прегрее дори и в доста топло време, трудно ще чуете и работата на електрическия вентилатор. 

Opel Corsa A спередиOpel Corsa A сзади

Радва още и минималният радиус на завиване. С този мъник ще бъдете толкова маневрени, че всички направо ще ви гледат с опулени очи. 

Предните седалки са рядко удобни за такъв тип кола. Не са много меки и не са много твърди. 

Opel Corsa салон

Кафяв салон и седалки с вложки от плат. 

Контролните прибори са сведени до минимума: скоростомер, стрелка за температурата на водата и нивото на горивото. Също има и големи ярки лампи с общоприетите символи. Тук тахометър, разбира се, няма. затова пък си има часовник със стрелки. Но те се намират доста далеч на таблото, а не са до скоростомера, както в някои други немски автомобили от онези времена. 

Opel Corsa панель приборов

Има още смукач и контролна лампа.

Зад кормилото има две ръчки. Лявата управлява "мигачите" и дългите светлини, дясната - чистачките. Педалите са разположени толкова добре, че почти не забелязваш, че ги натискаш. Изумителна е и "лавицата", която е опъната под цялото табло, дори минава над краката на шофьора. Много е удобна!  

Салонът е изпълнен в модата на 80-те години, в тъмно-кафява гама. Качеството на материалите е доста добро.  

 Opel Corsa интерьер

Касетофонът е разположен както при ВАЗ-2108, в извисяващ се панел, но нивото на изпълнение е несравнимо.

Вратите, както се и предполага, са големи и широки, и с качването в колата проблеми няма. Дори на задната седалка човек се промушва с лекота. Само се дърпа ръчката на гърба на предната седалка, бута се напред и вече се седи на задната седалка, а колената не опират в предната. И широчината на салона на нивото на раменете е доста добра: шофьорът и пътникът до него не страдат от чувството на "чуждото рамо". Това е случаят, при който колата отвътре всъщност е по-голяма, отколкото отвън.  

Старост – не радост

Колата си има четири скорости. Работят по схемата на ВАЗ-2108. Работата на скоростния лост обаче е доста неточна. Приписваме го на възрастта и силната амортизация на дадения екземпляр. Двигателят обаче е доста еластичен и на късите разстояния между светофарите едва ли ще стигнете до четвърта предавка.  

Opel-Corsa-A-vid-tri-chetverti

Тръгването обаче става с повечко газ. Може би просто е въпрос на настройка? Колата обаче си върви, въпреки, че се усеща достолепната ѝ възраст.  Трябва да се отбележи, че доста напряга и огледалото за задно виждане. То е почти миниатюрно. Добре, че собственикът е монтирал отвън две странични, купени от някоя автоморга за стотинки. 

Opel Corsa зеркало заднего вида

Окачването си е стандартно: отпред МакФерсън, отзад  – греда с пружини. Но поставените навсякъде "легнали полицаи"старата Корсичка ги прескача като топка. Колелата са 13-инчови, оптималният размер на гумите е 165/70 R13, но арките са големи и дори - което придава повече индивидуалност на облика - разширени..Възможно е там да бъдат напъхани и най-обикновени 175/70 R13.

Задння подвеска и отсек запасного колеса

Задното качване и отсека с резервната гума.

Opel-Corsa-A-vid-szadi

"Отпред спирачките са с дискове, а отзад - барабанни, това се нарича класика в жанра. Дори има и усилвател, така че спирачките работят отлично" 

Третата врата се отваря със същия ключ, като страничните. Никакви копчета, завърташ ключа в патрона и вратата сама тръгва нагоре. Големи предмети може да се вкарват в багажника с лекото - пространството е голямо и височината му е ниска. Самият багажник е доста обеме за такава кола, при това трябва да се отчете, че колата няма почти никакво "дупе". 

Poverni-klyuch-dver-otkroetsya-sama

Opel Corsa багажник

Сега да хвърлим един поглед под капака. Двигателят се вижда под чудовищен слой мръсотия и масло. Всичко, което е необходимо за обслужването на двигателя, е налице. 

Карбуратор Weber, бобина и разпределител на запалването. Електрическа система.  

Opel Corsa двигатель

В ляво бобината за запалване, а по средата разпределителя . 

Свещите от пръв поглед изглеждат труднодостъпни, но ако човек се вгледа внимателно, се вижда, че ако се наложи, те лесно могат да бъдат достигнати с дълг ключ за свещи. А и до ремъка на алтернатора пречи да се достигне само един маркуч. И жилото на съединителя е под ръка. .

Opel Corsa двигатель

Маркучът на системата за охлаждане пречи на достъпа до ремъка на алтернатора.  

Двигателят отдолу. Масленият филтър е точно под предния спойлер, така че при смяна на маслото може да не се ляга под колата. Достатъчно е да се клекне и правилно да се протегне ръка.

Opel Corsa двигатель снизу

Масленият филтър е разположен отлично. 

Интересното е, че Опелът се оказва не немски: заводската табелка издава испанско производство. Но какво променя това? Нищо.  

 заводская табличка Opel Corsa

Дали тази Корса ще бъде експонат на изложения за ретро автомобили или ще приключи живота си в някой гаражен сервиз? Не се знае... Каросерията има нужда от заварки, но само по външните панели. Силовите елементи от ръжда няма да се развалят. Няма да навреди окачването и ходовата част да се видят при специалист. Своите 33 години и неустановен пробег малката количка е преживяла достойно и се е запазила доста добре. Двигателят стартира и работи, предавките не са много точни, но се включват, кормилото завива, спирачките спират, всичките лампички работят. 

Zadnyaya-arka-uzhe-tebuet-svarki-

Задната арка си изисква кърпене

Собственикът на колата преди половин година е изминал разстоянието от Омск до Москва, заедно със жената и двете си деца в училищна възраст. Използва старата Корса за градска кола. По думите му, той е бил собственик на голяма гама от Москвичи, две Волги ГАЗ-21 и дълъг списък от мотоциклети, които трябва да е отбележат Harley Davidson 1945 година и BMW 1946 година. Него "древната" дата на производство на автомобила не може да го изплаши.

Советские автомобили и Opel Corsa

Горещи

Коментирай
3 Коментара
Спас
преди 6 години

Цвят - "Естествено ръждив"

Откажи
GSI 16 V
преди 6 години

"Естествено ръждив",но все още в движение- при това без да ти къса нервите.

Откажи
Dzhibarov
преди 6 години

Това са автомобили с много лесна и евтина поддръжка. Един колега имаше форд фиеста с подобни параметри и трудно се раздели с нея по същите причини. Ако смениш подкалници и прагове и една боя и си ОК. А карбуратор с делко се ремонтира и поддържа и на пътя.

Откажи