Седем причини, защо задното задвижване все още не е мъртво

https://auto.blitz.bg/test-drive/sedem-prichini-zashcho-zadnoto-zadvizhvane-vse-oshche-ne-e-mrtvo Auto.blitz.bg
Седем причини, защо задното задвижване все още не е мъртво

Защо и в момента произвеждат коли със задно задвижване, ако предното отдавна е доказало своите превъзходства? Не всичко е толкова еднозначно - задното има и плюсове. 

Интересно е, как биха се чувствали много от днешните автомобилисти, ако духът от лампата на Аладин изневиделица им смени предното задвижване със задно? Или обратното - задното с предно: не е важно... 

Смело може да се заяви, че мнозинството от ежедневни шофьори няма да разбере нищо. 

Във всеки случай, поне не веднага - особено, ако под гумите има сух асфалт и няма поледица. 

С времето, вероятно, но в обикновена ситуация - едва ли. 

Изключение ще направи някой откачен дрифтаджия, който ежесекундно прави "квалификация", а след това ще почувства, че димът е дошъл не от там, където трябва. 

За това, защо предното предаване е одържало победа в масовите автомобили, е писано много. 

Фактически серийното задно задвижване става рядкост. 

Освен това, такива коли все още се произвеждат: за тях има устойчиво търсене. 

Причините за това са следните. 

"Класика" против масовото

Задното задвижване не случайно е наричано класическо: днес това е отделна пазарна ниша именно за онези, които нарочно бягат от ширпотребата. 

Именно за тях се произвеждат колите на Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Bentley…

Цената на производството тук роля не играе - това не е бюджетен сектор. 

При това задното задвижване автоматично се превръща в част от имиджа на тези автомобили - мощни, удобни и солидни. 

Както и подобава на класиката. 

Завиването на скорост

Автомобилът с предно предаване винаги ще отстъпи в маневреността на този със задното. 

Всичко е поради това, че радиусът на завоя, ограничен от ъгъла на завиване на шарнирите, винаги ще е малко по-голям, отколкото при съперника. 

Затова в тесен двор или на тесен път на задното задвижване ще е по-лесно да завие. 

Инстинкти 

Феновете на задното задвижване са убедени, че колата им е по-безопасна - особено за начинаещите шофьори. Това се обяснява с факта, че при опит на автомобила да поднесе неопитният шофьор машинално с маха крака от педала на газта. 

Така обаче с предно предаване е по-хубаво да не се прави: колата може да бъде извадена именно от предните колела.  

Умният в планината 

При равни условия автомобилът със задно задвижване с по-голяма охота би тръгнал в гората, отколкото този с предното. 

Увеличаването на натоварването на задната ос подобрява сцеплението на гумите с пътната настилка, помагайки им да се катерят по по-стръмни участъци, отколкото би могло да  преодолее предното предаване. 

Същият ефект го има и при ускорението на автомобила, който би свалил малко задницата преди скока. 

Освободен волан

Привържениците на задното задвижване твърдят, че воланът в техните автомобили се държи съвсем по друг начин, отколкото в събратята с предно задвижване. 

Причината е, че върху него не се предават никакви сили или моменти, които произлизат от задвижването на предните колела. При нормалните съвременни автомобили а се почувства това би било доста трудно, но да не спорим. 

Обслужване 

Колите със задно предаване нямат тази теснота под капака, като тези с предно задвижване. 

Предното окачване е по-просто и, по правило, по-евтино за ремонт, отколкото при колите с предно предаване.  

Пространство за гуми 

Автомобилите със задно задвижване износват гумите по-равномерно, отколкото тези с предното. 

Това се обяснява така: на водещите колела въздействат както напречните натоварвания при влизане  завой, така и надлъжните - при ускорение.  

Искате да научавате най-интересното и най-новото от света на автомобилите? Харесва ви да четете съвети за вашата кола или да се наслаждавате на ретро кадри от автомобилната история? Тогава ни харесайте във Фейсбук! 

Горещи

Коментирай