Защо не трябва да избирате антифриза по цвят и какви са последствията

https://auto.blitz.bg/saveti/zashho-ne-tryabva-da-izbirate-antifriza-po-cvyat-i-kakvi-sa-posledstviyata Auto.blitz.bg
Защо не трябва да избирате антифриза по цвят и какви са последствията

Антифризът е течност, която не замръзва при ниски температури. Названието му също указва това. Той е отличен за охлаждане на двигателя на автомобила, като разсейва излишната топлина от него чрез циркулация в системата.

Съществува мит, че има само три вида антифриз. Освен това е прието да се счита, че могат да се смесват течности с един и същ цвят, тъй като те имат един и същ състав. Но наистина ли е така?

Защо антифризът е червен, син или зелен?

На първо място, трябва да се отбележи, че изначално антифризът е безцветна течност. В него специално се добавят оцветители, първо - за да подчертаят наличието на химически вещества в състава и второ - за да облекчат търсенето на местата на изтичане на течност от системата. Разделянето на антифриза на червен, зелен и син е по-скоро исторически факт.

Основният елемент, който придава на антифриза свойството да не замръзва, е моноетиленгликолът. Наличието му в състава е задължително, независимо от другите примеси и добавки. Но каква е разликата тогава и защо съществуват именно тези три цвята?

Така се е получило, че киселинните (гликолови) антифризи често имат червен цвят, докато при тези със соли в състава е син или зелен. Но означава ли това, че всички антифризи с един и същ цвят имат един и същ състав и за да се направи правилен избор е необходимо да се знае препоръката на производителя. Това е фундаментално подвеждаща преценка.

Защо не трябва да се смесват различни антифризи

Освен че категорично не се препоръчва да се смесват киселинни антифризи с тези със соли в състава си, дори смесването на два антифриза с един и същи цвят води до нежелани последици. Това е свързано с антикорозионните добавки, добавени за защита на охладителната система. Всеки производител може да използва различни добавки и затова никой не знае как те ще реагират помежду си.

Според експертите от известна немска компания за смазочни материали и други продукти за автомобили, охлаждащата течност трябва да бъде избрана в съответствие със спецификациите на производителя на автомобила или на производителя на двигателя. Тази информация може да бъде намерена в сервизната книжка или в ръководството на собственика на автомобила, в сервиза и т.н.

Eто в кои случаи не трябва да шофирате със светещ Check Engine

Съществуват класификации, спецификации и одобрения на производителите - тази информация е основата за избор на антифриз, настояват специалистите. Що се отнася до цвета - има например сини и зелени антифризи, които са съвместими и се съчетават добре.

И обратното: има например зелен антифриз за европейски автомобили и зелен антифриз за автомобили, предназначени за експлоатация в Азия - те са абсолютно несъвместими и категорично не трябва да се смесват помежду си, коментират експертите.

Какво се случва, ако смесите два различни антифризи

Смесването на антифризни течности с различен състав е свързано с тежки последици. В най-добрия случай течността ще загуби антикорозионните си свойства. В най-лошия случай тя може например да попадне в горивните камери.

Съвети, които ще ви помогнат да удължите живота на гумите

Освен това маркучите и уплътненията ще бъдат засегнати и може да се появи теч. В резултат на реакцията може да се образува утайка, която влошава разсейването на топлината и води до прегряване, както и до запушване на радиатора.

За да избегнете всички горепосочени проблеми, е достатъчно да смените антифриза веднъж и да използвате само него в бъдеще. Най-лесно е да се избере една марка, за да не се навлиза в подробности относно състава и допустимите отклонения.  /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Кър кър
преди 2 години

Забравихте,жълтия розовия ,тъмно лилавия

Откажи