CarNewsChina публикува доклад за продажбите на нови леки автомобили в Китай за април. През втория месец на пролетта китайците са купили 1,755 милиона нови автомобила, включително 847 хиляди кросоувъра и SUV-а , 821 хиляди седана и хечбека и 86 хиляди минивана.
Абсолютният лидер по брой продадени бройки е електрическият хечбек Geely Geome Xingyuan, а Monjaro се оказа най-популярният кросоувър .
Geely
Рейтингите се публикуват по сегменти.
И така, челната петица сред SUV-овете (кросоувъри и автомобили с висока проходимост) изглежда така: на първо място е Geely Xingyue L, известен още като Monjaro, с резултат от 23,6 хиляди продадени автомобила, на второ място е BYD Song Plus (20,66 хиляди бройки), на трето място е Tesla Model Y (19,9 хиляди бройки), на четвърто място е Li L6 (16,7 хиляди бройки), а на пето място е Toyota Corolla Cross (16 хиляди).
В сегмента на седаните и хечбеците позициите бяха разпределени, както следва: първо място зае Geely Geome Xingyuan (36,1 хиляди бройки), второ място зае BYD Seagull (34 хиляди бройки), трето място зае Wuling Hongguang Mini EV (28,99 хиляди бройки), четвърто място зае Xiaomi SU7 (28,5 хиляди бройки), а пето място зае BYD Qin Plus (25,5 хиляди бройки).
Накрая, сред минивановете, най-популярен през април беше Denza D9, от който са продадени девет хиляди бройки. След нея в класацията се нареждат Toyota Sienna (8,24 хиляди бройки), Voyah Dreamer (6,7 хиляди бройки), Toyota Granvia (6,6 хиляди бройки) и Buick GL8 (5,59 хиляди бройки).