Сравнително нови автомобили с прогнили прагове не са рядкост по нашите пътища. Нека разберем защо се е случило това и какво да направим, за да предотвратим подобна ситуация със собствения ни автомобил.
Праговете на автомобилите могат бързо да се повредят от измиване, особено през зимата, когато пътищата се поливат активно с реагенти или се посипват със сол и пясък. Тази химическа плака бързо реагира с боята на каросерията и тъй като праговете и арките на колелата са първите, които посрещат атаката от препаратите против заледяване, петната от ръжда се появяват точно там.
Обработката с антикорозионно средство може да предотврати образуването на следи от ръжда. Целесъобразно е веднага след закупуването на нов автомобил да се покрие долната част и кухините на колесните арки със специална защитна смес.
Всъщност, след подходяща обработка на повърхността на каросерията, защитното вещество може да се постави и върху употребявани автомобили. По-специално, долната част на каросерията трябва да се измие предварително и да се почисти с метална четка.
Истината е, че външната обработка е само програма минимум. Работата е там, че праговете дори по-активно гният не отвън, а отвътре, поради конденза, влагата, реагентите и пътната мръсотия, които се натрупват във вътрешните кухини.
Ето защо опитните шофьори редовно измиват отводнителните отвори в автомивки или сами, за да изхвърлят пясъка, пръстта и други замърсители от кухините.
Какви опасности дебнат шофьорите по време на гръмотевична буря
Съществува и един добре познат стар начин за забавяне на образуването на вътрешна корозия на праговете.
За тази цел в праговете през технологични отвори се изливат отработени масла, специални течни антикорозионни агенти и др.
Няма да е излишно след това да преминете с автомобила няколко километра, като се опитвате да насочвате автомобила по стръмни нанагорнища и спускания, така че антикорозионният препарат да се разпространи по цялата повърхност на кухината. Накрая, след около месец и половина, дренажите трябва да се почистят.
Обвесите, които професионалните и домашните тунинг специалисти монтират на автомобилите за красота и за подобряване на аеродинамиката, също са честа причина за корозия на праговете.
Под нестандартните елементи се натрупват влага, прах и мръсотия, които стартират процеса на корозия дори при редовното им измиване. Междувременно отстрани може да изглежда, че няма проблеми.
Друг силен "ускорител" на гниенето е повреждането на праговете в резултат на малки инциденти. Ударените и пробити прагове в условията на интензивен трафик и тесни дворове далеч не са рядкост. Напълно възможно е да повредите прага, дори ако просто не сте поставили правилно крика при смяна на гумите.
Междувременно, ако повредените первази не се ремонтират или подменят бързо, гниенето ще се ускори. Всъщност праговете са важен компонент от носещата конструкция на каросерията и ако тези части се повредят, показателите за твърдост на каросерията при усукване се променя, което води до лошо управление и намалена безопасност в случай на инцидент.
Полезна функция на жабката в колата, за която много водачи не знаят
Как да ремонтирате правилно повреден праг? Основното тук е да се определи мащабът на проблема. Малките вдлъбнатини могат да бъдат поправени по-лесно с помощта на специално пневматично устройство.
Понякога повредата се решава успешно с помощта на стъклопласт, който след шпакловането става плътен и твърд, почти като метална повърхност. Ако повредата е много сериозна, проблемният участък може да се изреже и на негово място да се завари нов.
Ако сте решили да подмените изцяло ппаговете, е добре да се обърнете към автосервиз. При всички случаи няма да е достатъчно само да заварите и боядисате новите прагове. Ще трябва да обработите праговете отвътре със специален антикорозионен разтвор. Необходимо е също така да се обработят заваръчните места и праговете от външната страна. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!