Защо не пали колата: основни причини за повреда на стартера

https://auto.blitz.bg/saveti/zashcho-ne-pali-kolata-osnovni-prichini-za-povreda-na-startera Auto.blitz.bg
Защо не пали колата: основни причини за повреда на стартера

До повреда на стартера - устройството, необходимо за стартиране на двигателя с вътрешно горене - може да доведе както фабричен дефект, така и до техническата неграмотност на водача. 

И ако при първия случай нищо не може да се направи, то за вторият може и трябва да се полагат усилия да не се повтарят грешките, породени от незнание. По темата как да защитим стартера от повреди са поредните съвети от експерти. 

Стартерът е неразделна част от електрическата система на всеки модерен автомобил, оборудван с традиционен двигател с вътрешно горене. Това устройство е четириполюсен електромотор на постоянен ток, задвижван от акумулатора. 

Защо трябва да си забраните да държите в колата дребни пари

Не е трудно да се предположи, че ако стартерът се повреди, то колата не може да тръгне. И за да се избегне неприятната и скъпа суетня с викането на евакуатор, диагностиката в автосервиз и последващ ремонт, шофьорите трябва да следват няколко прости правила, които ще помогнат за удължаване на живота на устройството.

Дори по време на шофьорските курсове на мераклиите за книжки им казват, че държането на ключа в гнездото за запалване в положение „Старт“ по-дълго от определеното време носи риск за прегряване и повреда в стартера.

Първата правилна реакция при опасност от челен удар дава шанс за спасение

Но въпреки многобройните предупреждения, неопитни или технически неграмотни шофьорите продължават да предизвикват съдбата: „Ще го подържа минута-две, може би моторът ще заработи“. Не, няма да запали. Също така не си струва да натискате газта до 3000–4000 об /мин, за да „помогнете” на двигателя да заработи. Тези безсмислени действия ще доведат до прегряване на бендикса, смъртта на вала, котвата и планетарния редуктор, ако има такъв. Казано с две думи - до сериозна повреда на стартера. 

Друга често срещана причина за повреда на устройството е проникването на вода. Това може да се случи както по време на небрежно измиване на двигателното отделение, така и при пресичане на водни препятствия. За да се сведат до минимум рисковете, си заслужава да се откаже от движението през дълбоки локви и от услугите на неквалифицирани работници в автомивката. 

5 грешки при стартирането на двигателя през зимата

Малко хора знаят, че неправилното подаване на ток на автомобила също води до повреда на стартера. Към "съживяването" на акумулатора трябва да се подхожда много внимателно. Ако той е в "клинична смърт" връщането му трябва да става със специално зарядно устройство.

Ако нямате търпение или време да чакате 8-10 часа, докато акумулаторът се зареди, може да използвате стартиращо устройство (бустер). До подаване на ток прибягвайте само в краен случай. И помнете, че запалването на автомобила-донор трябва да бъде изключено.

Никога не пълнете резервоара до дупка - митове и опасности

Освен това трябва да отделяте необходимото внимание и на състоянието на клемите на акумулатора. Понякога тези клеми се окисляват, особено, ако автомобилът стои дълго време без движение и стартерът не получава необходимия ток. В този случай стартерът не е повреден, но двигателят не пали. Собственикът на колата трябва да харчи пари за ненужна диагностика, а всичко което се иска от него е да почисти клемите./auto.blitz.bg

Горещи

Коментирай
2 Коментара
iPhoneman
преди 5 години

"Също така не си струва да натискате газта до 3000–4000 об /мин, за да „помогнете” на двигателя да заработи." Това издава професионална компетентност!!!

Откажи
bleistift
преди 5 години

Най - грубата грешка, която шофьори допускат от незнание или келешлък е да държат натиснат съединителят при чакане на светофар.

Откажи