Защо не бива да зареждате колата при работещ двигател. 2 заблуди и истинската причина

https://auto.blitz.bg/saveti/zashcho-ne-biva-da-zarezhdate-kolata-pri-raboteshch-dvigatel-2-zabludi-i-istinskata-prichina Auto.blitz.bg
Защо не бива да зареждате колата при работещ двигател. 2 заблуди и истинската причина

Едва ли някой от шофьорите не е виждал на бензиностанциите предупредителните табели, че зареждането на автомобила при работещ двигател е забранено. Но едва ли някой се е замислял защо именно е наложена тази забрана. 

Някой шофьор може да се извука, че 2 - 3 пъти е успявал да зареди и без да спира двигателя. Друг може да каже пък, че има бензинаджии, които гледат през пръсти на тази забрана. 

5 полезни съвета от майстори в автосервизи към шофьорите

Но това не отрича факта, че съгласно инструкциите такава процедура е строго забранена. Нека да видим кои точно стоят нещата.

Какви са причините за тези правила?

1. Съществува значителен брой собственици на автомобили, които смятат, че това не бива да се прави, защото пистолетът за зареждане вкарва горивото под голямо налягане в резервоара и това повдига цялата мръсотия от дъното му. А тя може да влезе в горивната система и да стигне до инжекторите. 

Главните причини за самозапалването и изгарянето на колите през зимата

Това със сигурност не е така, тъй като на пътя на утайката има инсталиран филтър, при това не един, и нищо подобно не може да се случи по принцип.

Нали никой шофьор не кара винаги по пътища еталон, където колебанията на горивото в резервоара са практически невъзможни?  В нашата страна това не може да се постигне изобщо при никакви обстоятелства. Затова горивото в резервоарите на всички коли по нашенските пътища се плиска доста силно, но засега нищо страшно не се е случило. 

Най-грубите шофьорски грешки, които съсипват скоростните кутии

2. Второто погрешно схващане, в което мнозина все още вярват, е излитането на искра от ауспуха на автомобила. Да, това не може да бъде напълно изключено, тъй като много фенове на селския тунинг нокаутират катализаторите и неутрализаторите на изпускателна система, което може да доведе до подобни случаи. Но дори и в този момент е малко вероятно да възникне пожар, освен ако не залеете автомобила с бензин. 

Защо не пали колата: основни причини за повреда на стартера

В действителност собствениците на модерни автомобили, в които катализаторът и ауспухът са монтирани и действат, просто няма от какво да се притесняват. 

Истинската причина, поради която е по-добре да се зарежда с гориво колата при спрян двигател 

Ако говорим за модерни автомобили, то всеки от тях има електронна система за управление на двигателя. Има буквално няколко десетки сензора, всеки от които е отговорен за работата на даден елемент от системата.

Никога не пълнете резервоара до дупка - митове и опасности

А при много превозни средства, не се препоръчва да се зарежда при работещ двигател, тъй като когато резервоарът е отворен вече няма вакуум в него, което води до грешка и възможно светване на лампата "check engine".

Също така не са изключени проблеми с отчитането на горивото на арматурното табло, но това отново не е характерно за всички автомобили./auto.blitz.bg

Горещи

Коментирай
3 Коментара
sam
преди 5 години

пълни глупости... особенно ч в резервоара имало вакум... вакум има в тиквите ви само....

Откажи
Брей ти да видиш
преди 5 години

През 80-те години на миналия век колите нито имаха катализатори нито чек лампи за работата на двигателя, а пък и тогава при зареждане се изискваше то да става само при спрян двигател. И на шофьорските курсове ни се разясняваше, че това е с цел пожарна безопасност.

Откажи
Info.
преди 3 години

Каква е тази манипулативна статия?Една искра от ауспуха може да възпламени бензиновите пари.Това е причината!

Откажи