Свикнали сме, че на всеки 10 000–15 000 километра е необходимо да се кара колата на техническо обслужване. Проверяваме налягането на гумите няколко пъти месечно. Мине, не мине време вадим и пръчката за маслото. А кога за последен път сте проверявали пожарогасителя?
Между другото, колите обикновено започват да горят внезапно. Случаите, при които пожарът започва да унищожава автомобила в движение , се случват много пъти по-често от запалването в резултат на пътнотранспортно произшествие. И най-често колата започва да гори изведнъж.
Гори Tesla Model S! Колко тона вода трябват, за да бъде угасена (СНИМКИ/ВИДЕО)
Да започнем с най-огнеопасния сектор - отсекът на двигателя. В студена и тъмна зимна вечер, в някое задръстване преди Нова година, от предната част на колата започват да излизат гъсти облаци, независимо от ниските температури навън. Най-страшната причина за пожара е изтичането на гориво. Възрастта на автомобила и неотдавнашното преминаване на технически преглед не могат уви, да бъдат гаранция за спокойствие.
Причините може да са няколко. Незатегната гайка от работник в сервиз, износено уплътнение или деформация от прегряване, лесно ще предизвикат появата на гориво в двигателното отделение. Нажеженият от продължителното бутане в потока, колектор ще създаде необходимите условия за появата на открит пламък.
Как най-бързо да затоплим купето на автомобила през зимата
Друга популярна причина са последиците от есенния листопад. Преди капакът на двигателя се отваряше редовно, за да се долее незамръзваща течност за чистачките, в най-добрия случай - веднъж седмично. Сега погледът на модерния собственик на кола не отива по-далеч от иконката на арматурното табло.
В същото време натрупването на листа и малки клончета често стават причина за покупката на нова кола. След като изсъхнат добре от постоянната топлина на двигателя, те се превръщат в истински барут, който може да се възпламени от нажежените части на двигателя.
Защо не пали колата: основни причини за повреда на стартера
За да изгасите напълно, отделението на двигателя ще се нуждаете от няколко минути. Но, обикновено, шофьорът, видял кълба от дим, бърза да отвори капака отвори капака, и притокът от кислород превръща колата в факел незабавно!
Третата причина е задръстената до дупка охладителна система. Действително, защо ще се мъча през зимата да почиствам радиатора, след като на улицата е студено. Липсата на познания за работата на двигателите с вътрешно горене довежда до това, че съвременните шофьори или забравят, или не знаят, че е необходимо постоянно да се почиства охладителната система със сваляне на радиатора. И заради това може скъпо да си платят: отсъствието на необходимото количество въздух предизвиква перманентно прегряване на двигателя. А от там до големия пожар разстоянието е една крачка./auto.blitz.bg