Внимание: 5 подводни камъка при смяната на гуми

https://auto.blitz.bg/saveti/vnimanie-5-podvodni-kamka-pri-smyanata-na-gumi Auto.blitz.bg
Внимание: 5 подводни камъка при смяната на гуми

Процедурата по преобуване на колата изглежда проста, но ... Има и не чак толкова добросъвестни работници в гумаджийниците. 

Като цяло, в редица региони на Европа метеоролозите вече съветват шофьорите да си сложат зимните гуми. 

Следователно народът бавно, но славно започна да се извива на дълги опашки пред гумаджийниците, където може (понякога) да си оставят ръцете или да ви излъжат. 

Предупреждения за подводни камъни. Ето какво е важно да знаете. 

1 Крик

Ако автомобилът не е качен на подемник, следете всяко едно колело да бъде вдигнато с отделен крик. В натовареното време за смяна на гуми, заради бързане, едната страна на автомобила може да бъде вдигната само с един крик. По правило крикът се поставя по-близо до предната част защото тя е по-тежка. Така с едно устройство се вдигат и двете колела на колата. Това обаче може да доведе до повреда в автомобила - може да се огъне прагът или дори и каросерията.  

2 почистване и измиване  

Преди да сложат гумите работниците в гумаджийницата трябва добре да измият и почистят джантите, а от протектора на гумата да премахнат камъчетата. В противен случай баланса на джантата ще трае до първата локва, където мръсотията ще се размие, или до първата голяма скорост, когато камъчетата просто ще изхвърчат от грайфера. 

3 Балансирането 

Необходимо ли е да се балансира джантата всеки път, когато се сменя гумата? Гумаджиите ще кажат, че да, но всъщност всичко зависи от това, как вие шофирате. Естествено, баланса на гумата се променя с напредването на износването, но той се променя и след две-три здрави спирания, ако колата няма АБС. 

Разумният компромис - баланс на гумата според необходимото, тоест когато се забележи биене в колелото или вибрация на задната част на автомобила при различни скорости. 

И още: на летите джанти мърлявият гумаджия може да сложи тежести, които не са предназначени за тези джанти. Това не трябва да се прави. Така джантата ще се надраска и може да се провокира корозия. На летите джанти се поставя само така наречения "лепящи тежести", при което мястото под тях трябва да се почисти внимателно и обезмасли, за да не падне тежестта след първото измиване. 

4 Изправяне на джанти 

Със стоманените джанти такъв проблем няма - те може да се изправят. Що се отнася до летите, то тук се допуска корекция в малък диапазон. Работата не е от евтините, затова гумаджиите веднага се залавят с изправянето на всякакви джанти, независимо от степента на щетата. Така обаче се губи от здравината на джантата, с която вие ще шофирате. 

5 Плащане на въздуха 

Най-вероятно, най-силната по оригиналност идея е предложението за напомпване на гумите с азот. Това идва от автомобилния спорт, там обаче технологията има смисъл - азотът не поддържа горенето. В цивилните автомобили това няма смисъл. Ако ви предлагат такова нещо, то може да се опитват да ви метнат. Това няма да нанесе щети на вашата кола, но на портфейла - да. 

Горещи

Коментирай