Някои собственици на електромобили съобщават, че трябва да купуват гуми само след 10 до 16 хиляди км шофиране - една четвърт или дори пета от типичното износване на гумите на автомобил, работещ с двг.
От известно време компаниите за гуми се опитват да ни пробутат концепцията за специални гуми за EV - гуми, които могат да се справят с натоварването на въртящия момент, до такива, които се търкалят по-тихо за по-малко шум от пътя или за всеки купувач на EV по нещо привлекателно.
Но скорошна история от Флорида в The Miami Herald описва подробно как собствениците на електромобили там са били стреснати от това колко бързо им се налага да сменят гумите на своите електромобили, пише "Ауто прес".
От Herald са разговаряли със собственик на магазин, който е специализиран в ремонта на електромобили, който им казал че често вижда собственици идващи заради износване за смяна на гуми.
В EV Garage Miami, сервиз за ремонт на Sweetwater, който обслужва 90 процента електрически превозни средства, водещият техник Джонатан Санчес каза, че гумите са най-често срещаното нещо, с което клиентите се сблъскват, без значение какъв модел или марка EV карат.
Ето как да освободите автомобила си от снежния капан
Нийл Семел, собственик на Mercedes EQS, казва пред The Herald, че ако е знаел колко често ще купува гуми, никога не би купил колата - „Ако някой ме погледне и каже, г-н Семел, ще обикнете тази кола, но след около 7000 мили ще трябва да платите 1400 или 1500 долара, за да смените гумите, не бих купил колата“.
Така че защо електричките имат такова бързото износване на гумите? Това е комбинация от много мощност, която трябва да бъде овладяна незабавно, и големи собствени тежести. Но това също се свежда до индивидуалния стил на шофиране - „Ако караш като баба, типът кола не би трябвало да има значение“, каза Санчес.
Кога е възможен ремонт на гуми и за какво трябва да се внимава
Какво казват компаниите за гуми за проблема? Те са наясно с него и работят върху специфични за EV решения. Като Michelin, който предлага да вземете гумата Primacy за електрически превозни средства, която според тях предлага до 7% увеличение на пробега. Michelin също така пусна „Self seal“, което самопоправя пробиви на гумата и намалява малко теглото,защото не се налага да се държи резервно колело в колата.
Дори и с бързото износване на гумите от електромобилите, собствениците ги обичат. Семел казва, че той и съпругата му обичат техния EQS, въпреки че той си яде гумите, а просто желае компаниите за гуми да измислят нещо, което се износва по-малко бързо.