Развенчаваме брадатите автомобилни митове

  • 19.09.2019 9:39 /
  • 6490 /
  • 0
Развенчаваме брадатите автомобилни митове

Удивително е как някои мисли могат за дълго време да се заселят в главите на някои хора. 

Още по-странно е това, че те не винаги имат обоснована основа. Ако се замислим, понякога вярваме в пълни глупости. 

И дори когато те изглеждат доста правдоподобно, те пак не отговарят на действителността. 

Понякога става дума за остаряла информация, но вярата в нея продължава да живее с пълна сила. 

Източниците на различни митове може да са много, но при това те не престават да ни объркват и да ни отклоняват от истинския път. 

Сега ще опитаме да развенчаем митовете, които битуват в сферата на автомобилите. 

Новите коли отстъпват по надеждност на старите

Има личности, които реално смятат, че при сблъсък на два автомобила, единият нов, а другият стар, по-голяма щета ще получи новия автомобил. 

Това те обясняват така: "той е пластмасов". 

Всъщност, това са пълни глупости. 

Всяка съвременна кола има по-добри характеристики на здравина спрямо старата. 

Конструкцията ѝ е разчетена по-точно, качеството на сглобката е по-високо. 

При нейното проектиране, по правило, се използват по-здрави материали. 

Съвременните автомобили преминават строги проверки в съответствие с изискванията за безопасност. 

Най-сложното изпитание за новите автомобили е краш тестът. 

В съответствие с дадените изпитания колата се ускорява до 64 километра в час (средната скорост в града), след което се забива в стена. 

Това е опростено описание на краш теста, в действителност има доста различни видове на това изпитание. 

В салона на автомобила се намират манекени, които са "опаковани" в датчици. 

Такива тестове се правят и със старите коли. 

В резултат може да се отбележи, че при новата кола каросерията при сблъсък с препятствие се деформира по такъв начин, че да обезопаси пътниците, които се разминават с уплаха и леки травми. 

Каросерията на старата кола просто се разпада. 

Закономерно възниква въпросът: "Защо хората вярват, че старите коли са по-надеждни?".

Първо, на шофьорите не им е чак толкова жал за тях. Затова при леки сблъсъци, например, по време на паркиране повредите по тях не се забелязват толкова често. 

Второ, новите коли изглеждат крехки защото външните панели с цел икономия са изработени от пластмаса, която значително отстъпва по здравина на метала. 

Това обаче не означава, че те изцяло са пластмасови, силовата им структура е достатъчно здрава. 

Шофирането по инерция пести гориво 

 

Много шофьори са убедени, че движението с изключена скорост е по-икономично. 

На пръв поглед това може да е логично, все пак при изключени скорости двигателят работи на празен ход. 

Но всъщност, не всичко е толкова просто. Когато автомобилът се движи надолу по баир с включени скорости и ненатиснат педал на газта, колелата развъртат двигателя, с който те са съединени. 

Това води до появата на явлението, наричано "спиране чрез двигателя".

В този момент блокът за управление на двигателя в новите коли или жигльора за празен ход в старите автомобили изключва функцията за подаване на гориво в двигателя, поради което разходът пада на практика почти до нула. 

А за поддържането на оборотите на празен ход на двигателя са необходими 1,5-2 литра в час в зависимост от конкретния тип двигател. 

Получава се, че шофирането с изключени скорости не намалява, а увеличава разхода. 

Освен това, то е доста опасно занимание.  

Премиум горивото увеличава мощността и почиства двигателя. 

С голяма доза увереност може да се твърди, че "премиум" горивото се отличава от обикновеното само по цената. 

На едни и съши бензиностанции често се зарежда едно и също гориво, но се продава на различни цени и с различни наименования. 

В по-порядъчните бензиностанции в "премиум" горивото се добавят различни почистващи добавки.

 

При това ефектът от употребата им е доста съмнителен. 

Освен това, за двигателя най-важният показател е качеството на горивото, а не наличието на различни добавки в него. 

Затова, ако обикновеното гориво има добри качества, то не трябва да се доплаща за "премиум".

Ако качеството на обикновеното гориво не е много добро, то добавките няма да ви спасят. 

Маслото трябва да се сменя на всеки 4-5 хиляди километра. 

От това, как ще бъде обслужена вашата кола, зависи нейния срок на експлоатация. 

Някои шофьори препоръчват маслото да се сменя по-често, за да се увеличи периода на експлоатация на двигателя. 

Само, че няма смисъл от тази "излишна" грижа. Маслото трябва да се сменя в съответствие с препоръките на производителя на колата и в зависимост от състоянието му. 

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ