Нека си представим за момент следната неприятна ситуация: изтекла е цялата спирачна течност. Наблизо няма магазини, няма други шофьори, няма как да повикате евакуатор, а трябва да тръгнете веднага.
Така че възниква логичният въпрос: възможно ли е да се замени спирачната течност в автомобила за кратък период от време, за да се стигне до дестинацията и квалифицирана помощ?
Отговорът на този въпрос е: да, можете! Но подобни съвети за водачи трябва да се използват само в най-крайните и безизходни случаи.
Спирачната течност в автомобила е необходима за осъществяване на предаване на силата от главния спирачен цилиндър към спирачните цилиндри на колелата. Не е необходимо да се напомня, че спирачната система в автомобила е една от най-важните и ключови системи, включително и от съображения за безопасност.
Заслужава да се отбележи, че автомобилите се нуждаят от редовна поддръжка и проверки на критичните системи. На първо място, спирачната система.
По време на поддръжката на спирачната система трябва да се обръща особено внимание на маркучите. Те трябва да се проверяват поне два пъти годишно. Най-честата причина за изтичане на спирачна течност е повредата на един от тези маркучи.
Ако ситуацията е такава, че никой не може да ви помогне, първо трябва да се запуши спирачната тръба, към която е прикрепен повреденият маркуч. Това може да стане чрез деформиране на самата тръба или чрез завинтване на подходящ болт в нея. Следващата стъпка е да се намери временен заместител на спирачната течност.
В най-крайния случай, когато не е останало нищо друго и няма възможност за повикване на евакуатор, може да се използва една от следните четири заместващи течности:
Антифриз - един от най-добрите варианти сред екстремните. Не предизвиква ръжда, не кипи и не замръзва. При необходимост може лесно да се източи от разширителния резервоар на двигателя.
Течността за хидроусилвател е отлична алтернатива, но ще бъде изключително трудно да се набави. В повечето случаи шофьорите не разполагат с резервна. Може да се направи опит за източването й от помпата на хидроусилвателя. Най-малката грешка в обема обаче просто ще доведе до повреда на хидроусилвателя на волана.
Водата е най-лошият от крайните варианти. Тя трябва да се използва само в най-крайните случаи. През зимата в спирачките не трябва да се налива вода - тя ще замръзне. В други сезони тя може лесно да закипи по време на спиране. Най-важното е, че водата в спирачната система може да причини корозия в бъдеще.
Незамръзващата течност е също толкова лош вариант, колкото и водата. Недостатъците са същите, с изключение на това, че не се превръща в лед при ниски температури. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!