Окачването на автомобила поема по-голямата част от натоварването, причинено от неравностите по пътя. От водача зависи да елиминира субективните фактори, които увреждат амортисьорите, и да удължи живота на техническите устройства.
Първата и най-важна препоръка е да се опитате да сведете до минимум ударните натоварвания. Стилът на шофиране е в състояние както да "убие" амортисьорите, така и да удължи тяхната експлоатационна годност.
Съществува проста формула: импулсът на въздействие върху тях нараства пропорционално на квадрата на скоростта. Така че дори малко ускорение на лош път ще доведе до многократно увеличаване на натоварването на окачването.
Второто правило е навременната подмяна на прахоуловителите. Те предпазват амортисьорите от влага, замърсяване и химикали. Ако прахоуловителите загубят целостта си, детайли на амортисьорите могат да се повредят, рано или късно по работните части ще се появи корозия, а горните намотки на пружините могат дори да се скъсат при натоварване.
Какъв е идеалният годишен пробег за автомобил
Третото правило е цялото окачване да се проверява редовно и да се ремонтира своевременно. Компонентите на цялата конструкция са взаимосвързани. Ако един компонент се повреди, всички останали са подложени на повишено натоварване.
Счупените лагери и износените сайлънт-блокове със сигурност ще причинят проблеми с амортисьорите. Те започват да поемат не само вертикалното натоварване, като впоследствие първо се повреждат уплътненията, а след това проблемите започват да се увеличават.
Четвъртото правило е да се избягва претоварването. Стандартният лек автомобил може да превозва около 400-500 кг заедно с водача и пътниците. Колкото по-голямо е натоварването и колкото по-висока е скоростта, толкова по-голямо е натоварването на шасито.
Някои шофьори могат да натъпчат 800 кг в един автомобил. Ако претоварването се случва редовно, уплътнението на буталото ще се износи пред очите ви, както и вътрешните стени на цилиндъра на амортисьора. Пластините на клапаните се деформират.
Необходимо ли е автоматикът да бъде поставен на "P" или "N", когато сте на светофар
Петият съвет е да избягвате екстремни температури при работа с автомобила. Този съвет обикновено се дава за двигателя и трансмисията. Замръзването и топлината обаче са еднакво вредни за амортисьорите.
Маслото замръзва на студа, така че ако започнете да шофирате твърде бързо, подпорите могат да се повредят. Препоръчително е да изминете няколкостотин метра много бавно след стартиране, за да се затоплят амортисьорите.
Маслото се втечнява през лятото и също така се загрява при много горещо време. Затова експлоатацията трябва да бъде внимателна.
Счупените амортисьори оказват значително влияние върху управляемостта на автомобила. Това включва спирачния път на автомобила. Електронните системи за безопасност на движението, като ABS, ESP и други, могат да се повредят.
Разбитите подпори увеличават износването на гумите. Амортисьорите трябва да се наблюдават по всяко време, тъй като те влияят на функцията на всички компоненти на окачването. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!