"Неизправности" на колата, които не се нуждаят от поправка

https://auto.blitz.bg/saveti/neizpravnosti-na-kolata-koito-ne-se-nuzhdayat-ot-popravka Auto.blitz.bg
"Неизправности" на колата, които не се нуждаят от поправка

Много водачи, особено начинаещите, когато се сблъскат с особености на конструкцията или на технологиите на автомобила си, могат погрешно да ги приемат като повреда. За да не се случва всичко това, е необходимо да сте запознати с тези особености. Ето защо ще ви обърнем внимание на тях.

1. Странни звуци след спиране на двигателя

След пътуване с кола, изключвайки двигателя, можете да чуете щракване, което идва отдолу. Тези звуци могат да изплашат начинаещ. Опитните шофьори знаят, че няма от какво да се притесняват. Просто частите на изпускателната система изстиват.

Работата е там, че по време на работа на двигателя, изпускателната система се загрява много, поради което металът се нагрява. След изключване на двигателя, той започва да се охлажда и свива. Този процес може да бъде придружен със споменатите звуци.

 

2. Сякаш някой се държи за волана

На пътя има ситуации, когато трябва рязко да завъртите волана под голям ъгъл. В такива моменти може да почувствате, че сякаш някой е забил клин във волана. Това се случва при машини с хидравличен усилвател на волана, заради това, че помпата няма достатъчно производителност и в този момент силата върху волана се увеличава. Това е по-скоро недостатък при проектирането на колата, отколкото неизправност.

Струва си да се отбележи, че при неизправност на хидроусилвателя, воланът също може да създава проблеми. Ето защо, ако преди не е имало такъв проблем при подобни условия, струва си да се отбиете в сервиз и да проверите механизма на хидроусилвателя.

Освен това, по време на бързо завиване шофьорите могат да забележат, че воланът изглежда се дърпа в ръцете им. Така работи системата за стабилизиране на автомобила (ESP).

Как да проверите грешките на автомобила без оборудване

3. Автоматично включване на режима на рециркулация на въздуха в салона

Някои шофьори може да се изплашат от автоматично включване на режима на рециркулация на въздуха. Всъщност това е само грижа от страна на производителя на автомобила спрямо неговия клиент. Този режим се активира при задействане на задна предавка. Това се прави, за да се предотврати попадането на отработени газове в салона на колата.

 

4. Прекалено "мек" педал на спирачката след смяна на спирачните накладки

Първите 500 - 600 км след подмяна на накладките, спирачният педал може да бъде доста „мек“, а спирачната му ефективност да е необичайно ниска. Това е така, защото новите накладки се "научават" да работят със старите дискове. Веднага щом е установен „контактът“, педалът ще бъде почувстван както преди, а колата ще спира както по-рано.

3 начина да спасите корпуса на автомобила, който е започнал да ръждясва

5. Колата не тръгва

Защо автомобилът може да не стартира, ако всичко е наред с акумулатора? Една от причините може да е банално забравяне. Ако в кола с автоматична трансмисия, селекторът е в режим "Драйв" ("D") или "Заден ход" ("R"), двигателят няма да стартира. Това е функция за безопасност.

При стартиране на двигателя в положение на включена предавка, машината може внезапно да започне да се движи. Ето защо, трябва да стартирате двигателя в режим "P" ("Паркиране") или "N" ("Неутрален"). /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
victor
преди 4 години

+KUHIIIIIIIIIIIIIIIIIIII LEIKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Откажи